Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Anita - 1 februari 2020 11:16

 

Tandont och blötsnö. Ingen bra kombination. Efter tandutdragningen som misslyckades så jag har rötter kvar som ska tas bort i Stan så har jag ont i hela käken och tänderna runt omkring och om jag anstränger mig så börjar det blöda i hålet efter tanden.

Så blir det massor med blötsnö så jag gör ett försök med snöslungan Eulalia.

 

Gick inget vidare. Under snön är det blankis och trots att jag har kedjor på slungan så klarar hon inte upp att gå uppför backen men jag lyckades i alla fall få upp en gång så jag kan hämta ved.

 

Kinabror kommer hem ikväll så han behöver lite ved till köksspisen.

 

Så jag drar upp lite till huset och tar fram Snölasse och skottar till broarna. Snöslungan Eulalia står nere vid uthuset och skäms.

 

Så börjar det blöda lite i munnen så jag får ta en paus och gå in och vila mig lite. Passar på att ringa till Sonen och höra hur dom har det och skriva en liten blogg.


Det finns inte så mycket mer att säga och ni ser ju vilka urtrista bilder som jag har att bjuda på idag. Bara grått, svart och vitt. Det är de färger som jag tycker minst om. Förresten är det nog inga färger egentligen.

 

Förstår inte varför det är så modernt med dom trista färgerna. Nej tacka vet jag färg.


Dagens ord: Tandvärk och snö är inte precis mina favoriter.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards