Alla inlägg den 12 november 2021

Av Anita - 12 november 2021 09:41

 

Nu ska jag inte gnälla på snön även om jag hade hoppats att den skulle gå bort igen. Det gör den nog inte.

Nu ska jag berätta något helt annat.

Nere vid uthuset har det en längre tid varit en massa gullfiber på golvet och utanför och vi har undrat varför. Visst det ligger en rulle med gullfiber inne i uthuset högt under taket och det är den som man noppat av. Trodde att det var fåglarna men varför har dom lämnat det på golvet istället för att bygga bo av det?


Nu när snön ligger fick jag svaret. Det är ekorrspår dit och ekorrar dom gör så mycket onödigt tok som man inte förstår.


Så ser jag också att ett enda rådjur har kommit fram. Det har varit fyra stycken men jägarna har väl skjutit dom andra. 

Den som är kvar har tuggat på min brockolli och jag är glad att jag inte rev bort den. Jordgubbsplantorna har också fått besök. Jag unnar dom att äta i min trädgård för dom har ett hårt liv. Snö kyla och hundar som jagar dom och jägare som lurar på dom. Tänk att leva så.


Så är det räven som har tassat omkring och letat efter mat. Även den är jagad och hatad. Konstigt att vi människor som gör mest skada på jorden skyller det mesta på djuren och jagar dom för att dom finns. 


 

Jag har hållit mig inne några dagar för snön och bara varit bort till Broder B och gosat med Nalle. Han är ju så jättegullig och rar och vacker den hunden. Saknar hunden Jack väldigt mycket. Undrar hur han tycker om att vara i staden och gå i band hela tiden. Han som är van vid obegränsad frihet.


Jag hade besök av en av bokcirkeltjejerna och hon hade med sig en ny bok. Jag började läsa och så var jag såld.

Det var en helt underbar bok, en som jag inte kunde släppa. Allt jag skulle göra lade jag åt sidan och läste hela dagen och halva natten tills jag läst ut den.

Det var Birgitta Bergins bok: "Det enda jag vill är att leva". Så bra och den handlar om den här coronatiden och vad som kan hända då i en helt vanlig människas liv. En tant som inte får gå ut på ett helt år pga av att hemtjänsten inte kan följa med. En kvinna som blir nertryckt av sin man utan att hon förstår det. Läs den boken! Superbra.


Jag har varit på vattengympa i onsdags. Sakta som en snigel körde jag på halkan till badhuset och det var så roligt att börja röra sig igen i varmt skönt vatten och träffa dom härliga människorna som man inte sett på väldigt länge.


Idag ska jag försöka ta mig till Hammarstrand och tanka bilen och handla och så ska jag äta pannkaka hos DansBritt.


Dagens ord: Det jag sagt om snö är nog det enda positiva som ni får höra om snö på hela vintern.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards