Alla inlägg den 3 november 2021

Av Anita - 3 november 2021 09:51

Igår morse for Kinabror och hunden Jack till Helsingborg och det blev lite konstigt. Ingen hund som krafsar på dörren och vill in och äta frukostmacka och det blev konstigt tomt.


 

Nu måste man göra något och inte bara sitta här och glo. Först gick jag till Broder B och tittade på när dom lade golv och sedan gick jag till skogen. Tog med en liten påse om jag skulle hitta svamp eller möjligen tranbär. Hittade ingenting.


Konstigt är det att gå till skogen utan Jack och tyst är det men luften var klar. Gamla Fisksjövägen har nästan växt igen men man kan fortfarande gå där. Så många minnen jag har av den vägen. 

 

Sedan en liten sväng på gamla stigen men det var ju ingen fröjd för kalhyggen och skräp och gropar är ju inte det finaste att klampa omkring i. Där som det var så fint.


Hem igen och satt en stund nere vid sjön och njöt av att det inte var kallt alls.

 

Så blev jag bjuden på middag till Broder B och åkte dit och åt god lax med spenat.


Så iväg till Håsjögården där vi skulle förbereda julbordet och där blev vi rätt länge för det är inte det lättaste att fixa till speciellt som det är ny styrelse och vi inte hittade gamla matsedlar och notor. Det lär väl ordna sig hoppas jag.


Så är det det med vintern. För varje dag det inte snöar och är minusgrader blir vintern kortare så jag är glad för att det bara duggregnar idag och inget snöande. Vi får nog med snö. När det blev vintertid så blev det mörkt tidigt på kvällen och det känns inte bra men vad ska man göra. Många längtar efter vintern och för mig är det fullständigt konstigt.

 

På Lergodset i Hammarstrand längtar man nog för där har dom tagit fram sparkarna redan för säkerhets skull.


Som ni vet så hatar jag snö och det kan väl kanske vara glädje för åkarna som kör snöröjning för att tjäna pengar men annars finns det bara skithelvete med snö.


Jobb med skottning. Frysa. Bära ved. Frysa. Oplogade väg och jag får gruva sig varje gång man måste åka iväg. Bilen täckt med snö som ska sopas av och vantar som blir blöta och kalla. Ingenstans kan man gå utom på vägen och där är det ofta svinhalt eller så kommer det timmerbilar. Nej, vintern är ett rent helvete så må vi få ha höst länge än och utan is på sjön. Så tycker jag i alla fall men dom som bor i staden och slipper allt arbete med snön kanske det känns annorlunda.


Nu måste jag försöka göra lite inne. Mikron är skitig. Ugnen är skitig. Fläkten är skitig. Inte är jag göralös minsann.

Blev bjuden till Datafia på middag ikväll och det var ju trevligt.   

Pratade med Kinabror idag och resan ner till Skåne gick bra och jag kände mig lugn igen. Jag är alltid nervös när jag vet att jag har någon av de mina på vägarna i så många timmar. Det tar åtminstone 12 timmar att köra ner dit.


Dagens ord: Duggregn är bra för huden har jag hört sägas.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards