Alla inlägg den 9 november 2021

Av Anita - 9 november 2021 10:35

 

En släkting skrev: "Sluta gnäll på vintern. Du får väl flytta. En norrlänning gnäller inte " tycker han.

Håll käften och låtsas !Va? 


Vadå, det måste väl vare en mänsklig rättighet att gnälla när det är skit.

Nej, man ska hålla käften och vara psitiv när snön rinner ner i nacken och händerna är iskalla och fötterna är blöta och armarna värker efter snöskottning. Det är ju det som väntar nu i kanske sex månader. Visst, man ska bara le och vara glad .Så fan heller.


Visst hade jag kunnat följa med resten av familjen till Skåne när jag var ung, men nu är det för sent. I min ålder är det mesta för sent. Det är bara att försöka stå ut och hoppas att det kommer en ny sommar. Inte ens det kan man vara säker på.

 

Det är bara att stå ut men inte sjutton tänker jag vara positiv och låtsasglad.

En dom som jag gillar är Ronny Eriksson i Eskefurat.  Hans låt: " Det är lika bra att sluta drömma det går åt helvet i alla fall, om man drömmer om Paris så hamnar man i alla fall i Hudiksvall.". Inte för att jag drömt om Paris men jag har drömt om Italien. Inte hamnade jag i Hudiksvall och inte ville jag göra det heller men tanken, tanken kära vänner.

Han är en som säger som han tänker i sina låtar och det gillar jag.


Idag snöar det för fullt. Jag sopar bron. Jag matar fåglarna. Hämtar posten och ser att ett rådjur har lämnat spår i snön och mumsat på brockolin som jag inte tagit bort. Bra det.

 

Jag skulle åka på PRO-möte men bilen är full med snö och vägen oplogad så jag skiter i det och hoppas att det blir bättre tills imorgon när vattengympan börjar.

 


Dagens ord: En mänsklig rättighet att säga hur man känner och inte låtsas vara så jävla positiv. Till sommaren kära vänner då ska ni få se på positivitet så det ryker om det.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards