Alla inlägg den 15 november 2021

Av Anita - 15 november 2021 09:56

 

November är en konstig månad. Nu har det varit kallt ett par dagar till och med 12 grader kallt på natten och solen sken. 

Klart att man måste ut en sväng då så jag gick iväg bort till Broder B och drack kaffe. Det är snö men strandstigen nere vid sjön var tinad. Isen ligger nu på hela sjön men det var lugnt och fint ute.

Hemvägen gick jag genom skogen över stedesbacken.

 

Där nere ligger min gamla bastu och strandstugan men jag mitt lata skrälle har inte badat på länge. Det är gruvsamt att gå ner och elda i bastun och sedan gå upp i kyla, mörker och snö. Tänk så jag längtade till bastu när jag ingen hade men sista tiden har latheten gjort att jag inte bastat utan nöjt mig med bastun på vattengympan. Konstigt hur människan är (åtminstone jag) Man längtar till det man inte har och har man det så blir det vardag och inte så viktigt längre.


 

Så går jag stigen mot gamla ladugården och solen värmer lite i alla fall. Det är ju vinden som är värst men nu var det kav lugnt och riktigt skönt ute.

 

Så där ligger mitt hus i skogkanten och lyser gult. Jag är så glad att huset är gult. Förr när jag inte fick bestämma var det brunt och dystert och fult och syntes knappt i skogen. 


Det har varit en väldigt orolig natt. Av någon anledning har jag inte kunnat sova och jag har haft ont här och där och det var iskallt i sovrummet. Två täcken men jag frös ändå. . Det är väl gammeldomen som slår till men nu är jag i alla fall uppe på benen och har tänt i spisen, kokat kaffe, hämtat posten och matat fåglarna.


Nu är det plötsligt bara en grad kallt så vädret växlar väldigt. Solen håller på att gå upp i alla fall. Blir nog en promenad idag också. Jag får passa på för man vet aldrig när snön vräker ner och man inte kan gå någonstans utom möjligen på vägen.

Hoppas att någon kommer och hälsar på idag. Det brukar komma någon varje dag men igår var det inte hit en enda människa.


Dagens ord: November är en lurig månad. Man vet aldrig vilket väder det är när man vaknar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards