Alla inlägg den 8 november 2021

Av Anita - 8 november 2021 08:59

 

Förr eller senare så måste man. Är jag på dåligt humör för kylan och snön som förstört mitt fina landskap och gjort det till svartvitt istället för färg så kan jag lika gärna ta itu med det jag hatar. Är man riktigt ilsken så går det fortare och svordomarna haglar tätare.


En sak förstår jag inte och det är att det finns dom som gillar att städa.

Fönsterputs först och främst är ju ett rent helvete. Kanske beror det till viss del på att jag har över 100 blommor i fönstren och bara att plocka bort dom är ju ett rent elände. Jag tänker inte tala om för er hur länge sedan det var sedan jag putsat fönster. Föresten minns jag inte det heller för det var så länge sedan.

 

Förnekelse är jag bra på och att skjuta upp till våren eller till hösten är jag bra på. Nu blev det minusgrader och då kan man inte putsa fönster så det blir nästa vår (kanske) om jag lever och har hälsan.

 


Jag har i alla fall städat ur mikron och ugnen och fläkten och det var välbehövligt men det värsta blev ju kvar (förutom fönstren). Det är ju frysen.

 

När det nästan inte går att stänga dörren för isen har man väntat för länge. Nu är det ju 5 grader kallt ute och jag klev upp tidigt för att bära ut alla frysvaror på förstukvisten medan det är kallt ute. Något ont som inte har något gott med sig är ju det att det är kallt. 


Förr på den gamla goda tiden hade man ju dammsugare som man kunde sätta röret på fel sida och blåsa varmluft ock  det gick ganska snabbt att tina bort isen men nu får jag köra med att sätta kastruller med kokande vatten för att tina och det är minsann ett göra och det ramlar isbitar på golvet och bir blött överallt.

 

På tal om isbitar så har det frusit på sjön åtminstone inne vid land.

 


Nå, idag är det Sonens 45-årssdag och jag kan inte fatta att han är en gammal gubbe och att det var så länge sedan han föddes. Jag minns det så väl för det var så halt när vi åkte till BB och han föddes så fort. Tror att jag var inne två timmar innan han föddes. Då fick man stanna kvar flera dagar på BB så att amning och viktuppgång på barnet skulle komma igång innan man åkte hem. Tror att det var fem dagar och då hade det kommit massor med snö. Minns att jag sa till mina jobbarkompisar att det var värre att köra upp för körkortet än att föda barn.


Nej nu får det vara bra för idag. Jag hör hur isbitarna ramlar ner på golvet och vet att det troligen är blött överallt framför frysen. Suck och pust. Ha en bra dag alla och hoppas att ni inte fått snö ännu.

 

Dagens ord: Få se om jag hittar något spännande i frysen som jag glömt bort. Det är väl det mest spännande som händer idag.




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards