Alla inlägg den 14 november 2021

Av Anita - 14 november 2021 10:09

 

Det blir kallare och kallare för varje dag. I morse var det 10 grader kallt. 

Fåglarna hackade på fönstret och tiggde mat.

 

Katten Morris vände i dörren och gick inte ut mer den dagen.


Visst gick jag ut en sväng sedan jag tänt i spisen och kokat kaffe. Fåglarna vill ju ha mat.

 

Solen sken i alla fall men jag blev kall om kinderna när jag tog en promenad bort till Broder B. Där höll dom på med att lägga golv och sätta upp kakel. Det blir nog fint.

 

Halt på vägen när jag gick hem men solen värmde lite grann i alla fall och det blåste inte i alla fall.


På kvällen kom Broder B med fru och Nalle för att äta middag hos mig.

 

Den gullige hunden vill gärna sitta i knä för tydligen förstår inte han hur stor han är. Visst får han sitta i knä på mig för han är så charmig och snäll och vi gillar varandra väldigt mycket.


Ja, inte finns det mer att berätta en sådan här söndag. Jag har pratat i telefon med AMV som är i Uppsala och med Moster som kurar i Näset.

Ska väl försöka hämta in lite mer ved och kanske ta en promenad om det bir lite varmare men nu är det ju bara vägen att gå på och det är halt. Få se hur det blir.


Dagens ord: Kallare och kallare för varje dag. Undrar hur det här ska sluta.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards