Alla inlägg den 11 februari 2023

Av Anita - 11 februari 2023 13:36

 

Ljusen äntligen kommer ljuset. Nästan dag för dag ser man skillnaden. Solen har inte visat sig på länge men nu kommer den och den är till och med lite varm åtminstone när den lyser in genom fönstret.

 

Blodapelsinerna är som godast den här tiden åtminstone om man får tag i dom från gyllene korset. Dom kommer från secilien och jag minns att när jag var liten hade alla papper runt sig. Doftande papper som fick mig att tänka på italien och apelsinlundar vid vulkanens fot. Å så jag njuter av den smaken m jag får tag i rätt sort. Sparade papperen i min underklädeslåda för att få den fina doften på mina kläder.

 

Tulpaner som lyser upp och håller en hel vecka för det mesta.

Snart kommer videkissarna att slå ut åtminstone på den sort som knoppas tidigt. Att sätta blåbärsris och se de spröda klockorna slå ut är också fint. 


Nu är det dags att försöka rädda krukväxterna som länge stått och varit lessna och färglösa precis som jag känt mig.

Bytt jord på en del och ska fortsätta med det bara jag handlat ny jord. Det tar sin tid för jag har nog över 100 st.

 

Redan nu ser jag att färgen börjar bli lite annorlunda och grönare när ljuset kommer in. 

Dags att börja planera för sommaren växter.


Idag hade jag mina planer. Packade min ryggsäck med mjölkchoklad och macka. Det är ju öppning på kolbjännsjön och jag tänkte gå dit och titta. Inte pimpla men bara titta. Alltså man skulle få börja fiska där efter stopp.

Tog sparken och åkte så långt det gick och sedan gick jag på skoterspåret. Fint vanligt fint skoterspår. Hårt och bra

 

Nog är det konstigt med gammeldagen. Visst minns jag att det var rätt brant på sina ställen men inte så brant som det var idag.


Så ringde telefonen och en gammal vän ringde och var på väg att hälsa på mig. Då vände jag och tog mig tillbaka hemåt. Mötte massor av snöskotrar och tre av dom stannade och frågade om jag skulle ha lift. Jag tackade nej för dom var på väg åt fel håll. Kände igen rösterna men såg inte vilka det var. Alla har ju hjälmar så man inte ser vilka dom är. Snällt i alla fall att fråga.


 

och solen sken men det började blåsa en lite ilsken vind  så det var skönt att komma inomhus igen. 

Nu väntar jag på besök och så väntar jag på skidskytte som är den enda sport jag tittar på. 


Dagens ord: Utan tvekan skulle jag säkert hitta en massa negativt men jag ska väl inte bara surkärring varje dag.

   



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards