Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Anita - 4 februari 2023 09:20

 

Jag vaknar av att jag fryser trots två täcken och flanellpyjamas. Vill ligga kvar när jag kommer ihåg att jag inte har någon ved inne.   Jag ligger kvar och läser Silverviken (en riktigt bra bok). Händerna måste jag ha ovanför täcket och efter ett tag är dom iskalla och jag måste försöka komma upp.


Fryser när jag måste klä på mig och trappräcket iskallt är när jag går ner.

Jag har ett reservförråd av ved på förstukvisten som jag bara använder i nödfall. Om jag skulle vara sjuk eller om det är snöstorm eller över 30 grader kallt. Drar på mig ett extrapar sockar för golvet är iskallt. 


Inser att bara solen kommer upp och det är lite varmare så måste jag ut för nu tog jag det sista i reservförrådet.

Tänder i köksspisen. Sätter på kaffet. Brer en macka. Fy så mina händer är kalla.


Värmepumpen går för fullt men det tar dåligt när det är så här kallt. Dricker kaffe och ser på morgonprogrammet på tv insvept i min filt. En macka och så äter jag upp den sista av rabarberkrämen. Ingen energi att ta tag i allt jag tänkt.


Igår var det fredag och DansBritt och jag for till Älggårdsberget och åt lunch och så handlade jag mat. Ganska tomt i kylskåpet nu.

Det var meningen att jag skulle laga kålpudding och bjuda Broder B med Fru men hon hade blivit sjuk så det blev ingenting av det. Jag hade en lateftermiddag och skulle egentligen hämta ved men sket i det och såg på tv istället.

Det blev "Händelser vid vatten" och den är spännande men samtidigt väldigt rörig. Jag gillar inte när man hoppar mellan nutid och det som var för länge sedan. Får liksom ingen reda då. 


Ni ser jag solen komma upp lite sakta så nu får jag väl försöka komma mig ut och hämta ved .

 

Dagens ord: Kram på er och jag hoppas att ni slipper frysa. 




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards