Alla inlägg den 20 december 2009

Av Anita - 20 december 2009 18:19

  

När sonen kommer hem blir det värme i huset. För första gången sedan i somras  har jag tagit av yllekoftan och sitter här barärmad.

Nu är det bara 5 grader ute och snön har börjat falla.


Idag skulle det julhandlas och hämtas julgran. Av mer eller mindre en slump kom vi till gamla svägerskan och drack en kopp kaffe och pratade lite.


På affären träffade vi gamla bekanta och alla skulle prata med Micke och förundrat över att han blivit så stor.


Det är underligt det där med manligt och kvinnligt. När jag hämtar julgran så tar jag ev sparken och den minsta såg jag hittar.


Sonen ville ha skoter och motorsåg så han anropade kompisen M och dom drog på mössorna och for iväg och visst kom dom hem med en fin gran men......

dom hade tippat med skotern och sonen hade klämt knät mellan skotern och motorsågen så nu ligger han på soffan och har jätteont.


  


Varning till Kälarne med omnejd. Tomten kör ett nytt grepp iår eftersom han inte är så säker på att alla varit snälla. Han har bestämt sig för att ta med stortomten och gå runt och fråga om man verkligen varit snäll.


Det är ju liksom för sent att ta reda på det på julafton och gå runt och titta in genom fönster hör till en förgången tid. Gör man det kan man bli tagen för en fönstertittare och råka väldigt illa ut.


Bättre då och gå och fråga. Dom som ser skyldiga ut har väl lite dåligt samvete och blir lite röda i ansiktet när man får en direkt fråga.


Här i Fisksjön behövs inga såna grepp. Här har vi tomtar både under stolar och på loftet hela året runt så här har dom full koll.


Nu har vi ätit plankstek och jag har varit ner till sjön och hämtat upp alla tre sparkar. Det är väl den motion jag fått idag.


Imorgon har jag semester och ska laga julmat. Annars är det rätt lugnt med julstöket. Det mesta hinner jag imorgon.


Jag måste berätta någon som ni kanske alla vet. Ibland missar jag saker. Sonen har en mobil där man kan rikta in sig på stjärnorna på himlen och då får man reda på vad dom heter. Visserligen på engelska eller i alla fall. Vill man leta efter polstjärnan skriver man det på skärmen och riktar den tills det blinkar och vips vet man var stjärnan är. Det tycker jag var häftigt.


Så stanna upp ett ögonblick i juljäkten och titta upp mot stjärnorna. Då inser man att ens värld är väldigt liten. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards