Alla inlägg den 15 december 2009

Av Anita - 15 december 2009 20:38

  

Ja nu kan man minsann behöva en liten skyddsängen som tar hand om en.


Snö i två dagar nu. Snörök och dom förbannade timmerbilarna. Jag får snart nåt fel. När jag kom fram på jobbet fick jag läsa i tidningen att en timmerbil fått sladd på släpet och kört på en personbil med en 60-årig kvinna i. Det hade kunna vara jag.


När jag sa det till killarna så sa en av dom (på skoj skulle jag tro) att hon nog hade kört för sakta. Hade hon kört fortare hade hon inte mött lastbilen där så egentligen var det hennes fel.


Egentligen tror jag att många av dom här "vägens riddare" tycker att dom äger vägen och att vi andra småpluttar så hålla oss inne när det är snörök och dåligt före. Jag blir så förbannat less.


Min jobbarkompis tyckte att vi skulle gå ut och göra snöänglar men jag avböjde. Skulle aldrig falla mig in. Däremot ska jag med glädje göra sandänglar i mjuk sand om dom bara betalar resan till varmare länder.


Nu ska det bli svinkallt också på allt annat skit. Min motorvärmartimer funkade inte imorse igen fast jag satt dit en ny för ett par dagar sedan.


Jag är förkyld också. Näsan rinner som en droppande kran och jag har inte tid att bli förkyld just nu.


Det är i alla fall bästa att förbereda sig på en förfärlig vecka.

Det värsta jag vet är att komma hem till ett utkylt hus och inte ha någon ved inne. Dom har sagt 20 grader kallt och det betyder 25 hos mig eftersom det alltid är kallare här än någon annan stans i närheten. Frysa näsan av sig när man ska vingla ner till vedboden i mörkret.

Nej nu jävlar. Jag har ägnat en massa tid till att dra hem ved och fyllt farstukvisten så jag har nära till.


Till helgen kommer sonen hem och då blir det hans uppdrag att bära ved och elda. Så skönt att slippa det och komma hem till ett varmt hus.


Nu ska jag sluta gnälla och unna er snöälskare att rulla er i snön och njuta av vitheten ni som kan det. Ni gillar väl kyla också kan jag tro. Isbjörnar skulle ni ha blivit.


Jag har i alla fall slagit in julklappar ikväll. En hel hög och det är ett roligt göra. Det är inte klokt så mycket fina julklappspapper det finns.


Föresten vad tycker ni om min ullägel. Vore det något att försöka göra fler av och sälja när jag slutar jobba?


Nåja god natt med er. Jag kan inte komma på något dagens ord idag. Ge mig ett som passar. 



      



    

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards