Alla inlägg den 11 december 2009

Av Anita - 11 december 2009 18:52

 

Det finns ett band som heter "ständut black" som gör så underfundiga och roliga bitar. Om ni inte förstår språket riktigt så betyder ständut black alltid utan pengar.

När jag satt klistrad framför datan idag med rinnande och trötta ögon sjöng dom en bit som fick mig att storskratta.


Data-ragata som ständigt sitter med handen på sin mus. Så sant så sant. En riktig ragata kännde jag mig som idag också.


Det är nämligen så att igår var DansBritt och jag till Österund för jag skulle kolla mina ögon. Då skulle de droppas i ögogen så att pupillen utvidgades sig och det tog flera timmar innan den gick ihop igen. Hua. så svart jag såg ut i ögonen med utvidgade pupiller. Jag blev nästan rädd för mig själv när jag såg mig i spegeln.


Annars hade vi en trevlig dag även om jag såg lite suddigt och kände mig lite konstig i huvudet.


Inte ska ni tro att det hindrade mig från att fara på danskursen men jag var inte riktigt i form. Dansa chottis och hambo och pariserpolka och snurra mycket. Jag blev lite yr och konstig så samma lyckokänsla som jag brukar ha kom inte till mig faktiskt och även idag har jag varit irriterad i ögonen.


Som tur var så var det inget fel på dom, ögonen alltså.

Nu är det fredag kväll och jag sitter och pysslar och gör julklappar men vad tänker jag inte berätta.


Oskar är glad att jag är hemma. Han ligger i fotöljen och vill att jag ska klia honom på magen och han bestämmer. Jag kliar. Han är lite sur för att  vi inte badar bastu men det känns så mörkt och dystert ute så jag ids inte gå ner speciellt som jag ser lite suddigt idag.


Vi får se. Imorgon kanske. Ha en trevlig helg.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards