Alla inlägg den 28 december 2009

Av Anita - 28 december 2009 16:16

  

Jag längtar efter grönt och glada färger. Ute är det 20 grader kallt fast enligt väderleksrapporten ska det vara 13 grader. Typiskt. Det är alltid kallare här och vitare. Det har kommit snö inatt igen. Sonen skottar.


Jag har väntat på varmare väder för ett bastubad måste jag ha innan helgen är slut. Verkar inte bli varmare så det är bara att gå ner och tända upp för idag ska det bli av.


Strandstugan och bastun ligger inbäddat i snö men det gär ganska fort att få varmt i bastun i alla fall.

                                       


Jag sätter där i värmen och mår gott och där har man tid att sitta och fungera medan det sprakar i kaminen och kastar skuggor på väggarna.


Tänker på barn som inte får julklappar och som måste leva i skräck för fulla föräldrar. Läst och hört hur många hemlösa som det finns och hur hemskt det måste vara att inte ha något varmt ställe att vara på.

Hur världen blir mer och mer grym och utan förbarmande med dom värnlösa och svaga.


Sedan ser man hur många ungar får allt dom pekar på och behandlar sina föräldrar som tjänstefolk och helt utan respekt och föräldrarna låter det ske.


Jag som vill och försöker leva efter  "Livet ska vara lätt att leva" känner ibland att det är omöjligt. Allt är så komplicerat nu för tiden och det blir värre och värre.


Nåja, idag är en bra dag trots kyla och snö.

Sonen och jag har ätit falukorv med potatismos idag. Man börjar bli trött på julmaten. Vi tar det lugnt, ser på¨tv, slöar framför brasan och katten Oskar vill inte ens gå ut. Han vill bara ligga i knä och mysa.


                            

 Fram på kvällen kommer ett gäng släktingar. Lite nattmacka och kortlek och en gitarr kommer fram.

Eftersom jag ska jobba går jag och lägger mig vid 11-tiden och somnar till gitarrplink och sång och glada skratt nerifrån köket.


Så härligt att ligga här och höra huset vara fullt med glada människor. Jag har aldrig problem att somna till ljud. Det är bara mysigt.


När man nu läser så mycket trist i tidningen får man försöka med att tro:


Tappa inte tron på mänskligheten. Om några droppar i havet är smutsiga så blir inte hela havet smutsigt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards