Alla inlägg den 19 december 2009

Av Anita - 19 december 2009 14:30

  


Ok då. Jag måste erkänna att fast jag hatar vintern så visst är det vackert när det är kallt och solen lyser.


Nu har jag eldat hela natten och vid 7-tiden imorse kom hela gänget från Skåne.

Det är varmt och skönt inne.


Jag har torkat älgkött i ugnen. Brorsdottern har varit hit på fika. Sonen och jag har pratat och grillat korv i braskaminen.


Vi har tagit en promenad i kylan fast idag är det bara 20 grader så det går i alla fall att gå ut.


Nu väntar jag på att resten av gänget ska komma. Vi ska äta köttbullar och potatis. Man får hålla igen nu när julmaten snart ska fylla magen.


Imorgon eftermiddag efter att sonen och jag har julhandlat ska jag ut på ett äventyr. Jag har många roller i mitt liv. Ibland är jag häxa, ibland är jag ängel , och ibland är jag ..........

Lös den gåtan om ni kan. Ledtråden kommer här.

  


Snälle Sven kommer och hämtar mig och sedan får vi se vad det blir. Säkert blir det bra.


Det känns bra att alla är säkert förankrade i Paradiset. Igår kväll ringde en av pappas gamla kusiner och sedan ringde en av mina fastrar. Det är roligt med juletiden när alla hör av sig.


Fåglarna äter och äter säck på säck med frö och klagar högbjutt om maten tar slut. Tur att man inte är fågel och konstigt att inte alla flyttar den här tiden på året. Vore jag fågel vore jag en svala som skulle flytta till värmen under vintern.


Jag längtar till sommaren. Det är därför jag ändrat min bakgrund till förgätmigej en blå längtan och hoppets blomma och en av mina favoritblommor. Liten och oansenlig men om man tittar noga och nära är den så vacker i sin anspråklöshet. 


Dagens ord: Svalan är klok. Den ser till att alltid leva i det bästa klimatet.

    


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards