Alla inlägg den 14 december 2009

Av Anita - 14 december 2009 18:48

                          


Man ska vara rädd om fötter. Dom ska bära oss långt och länge.

Jag börjar min måndag med besök hos fotvårdaren. Vilken härlig början på veckan.

Sitta med fötterna i varmt fotbad, dricka kaffe och äta pepparkaka och läsa skvallret om kungligheter i Svensk Damtidning.

Nu går jag på lätta och mjuka fötter igen.


Det finns så mycket att säga om fötter.

Babyfötter som är runda och goa och det finaste som finns.

Fötter med rosa nagellack i sandaler. Snyggt.

Stora platta illaluktande fötter på en del män.


Spår av fötter i mjuk sand.

Minnen av att gå barfota i vått gräs.

Fötter vadande i ljummet vatten.

Killiga fötter.

Nybadade fötter i mjuka tofflor.


En del tycker att fötter är äckligt.

En del tycker att fötter är sexigt.


Många kvinnor misshandlar sina fötter  och klämmer in dom i för smala och för små skor bara för att vara sexiga eller imponera på män.


Jag gillar inte alla delar på min kropp men mina fötter gillar jag och tycker att dom är rätt fina speciellt när dom är sommarbruna och har rosa nagellack.

Resten av kroppen kan bli rynkig och liksom åldras men inte fötterna. Dom ser ut som dom gjort hela mitt vuxna liv. Inga rynkor på dom inte. För evigt unga.

Jag gillar mina fötter.


En sak är säker utan fötter gir vi inte långt.

Så ta dig ett fotbad och sitt och njut


Dagens ord får bli: Var rädd om dina fötter. 


Apropå ingenting. Det snöar och har snöat hela dagen. Där for min is och jag som har sparkarna nere vid sjön. Blääääääää

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards