Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Anita - 24 oktober 2010 10:46

  

Äntligen lyckas jag fånga några lite dåliga bilder på katten Oskars dagliga möte med räven. Han vaktar gården och det verkar som om han håller ett revir runt själva trädgården.

   

Räven han vill ha bulle så han tjursitter.

   

Ok då bästa att ge sig iväg.

   

Som ni ser så är det en fin räv som inte har någon rävskabb. Han är bara sällskaplig och hungrig. Han är inte rädd för mig heller. Jag brukar prata med honom och ibland får han en bulle men bara när Oskar är inne för annars blir han så förbannad.


Nåväl det var det. Som ni alla ser så är det lugnt på sjön idag. 5 -grader och faktiskt en helt fantastisk dag.

Det har varit en fantastisk natt också. Fullmåne och jag har inte sovit ett dugg.

Jag var till och med ut en stund för att lyssna till nattens alla ljud. Det är något häftigt med fullmåne, både lite skrämmande och lite härligt.


På tal om skrämmande.

Igår satt jag och pysslande lite med de gamla korten och upptäckte att min pappa var med på många. När han var liten hade han stora öron så på alla kort från Fisksjön så nog var han med med "Emil i Lönneberga"uppsyn.


Sedan var det kort då han sprang med Gunder Hägg och Henry Kälarne.

Kort från dansbandet han spelade i.

Kort från älgjakter förstås.

Kort med hästar och hundar.

och så ett kort jag måste visa er. Pappa tjärade kyrkstaplar. Klättrade upp på pinnarna för att fästa ett rep runt kyrktuppen och hade en gammal trästol som han satt i och firade sig upp och ner.


   

När man i somras fixade kyrkan i Hammarstrand var hela kyrkan inbyggd i ställningar. Det var det inte tal om på den tiden. Hua säger jag.


Igår var jag ut och promenerade. Gick på vägen ner mot byn och tänkte gå ända till byn men mötte en stor älgtjur, en ko och kalvar.

Tjuren blängde surt på mig så jag vände. I brunsttider ska man inte utmana älgtjurarna. Det vet jag av erfarenhet.


Tur var det att jag gick hem för jag fick besök av en gammal väninna som jag inte träffat på allt för länge och vi blev sittande hela eftermiddagen och åt lite middag och pratade jättelänge.


När hon åkte kom DansBritt i full jaktutrustning. Hon hade varit på älgjakt och kom direkt från skogen. Som tur var hade jag mat kvar så hon fick lite också.


Så var det dansbandskampen på tv. På 4-an var det det nya programmet " Så mycket bättre" så det kolliderade men när det var reklam på 4-an så kunde jag hänga med på dansbandskampen. 


Ibland blir jag lite less på mig själv och tycker att jag blir tråkigare och tråkigare med mitt bloggande. Det händer ju inte så mycket och jag har inte så mycket att skriva om.


Läser en gammal diktbok. Jag har alltid skrivit. Kanske mest när livet har varit svårt att leva. Känner att min tillvaro har blivit bättre och att jag var mer olycklig än vad jag minns. Att det var slitigt med jobbet. Slutar med en strof ur min diktbok sedan 2007


Osynliga kvinna, ingen ser mig

bara når något går snett eller soppåsen är full.

När kaffepannan är tom och inget fikabröd finns.

Osynliga kvinna. var är du?

Vem möter din blick?

Vem undrar vem jag är?

Vem bryr sig?

Ingen!   


Så från att ha varit osynlig känner jag mig numera ganska synlig och sedd även om det vissa dagar bara är av räven.

Ha en härlig söndag. Jag har alltid gillat söndagar och idag ska jag ut. Solen skiner och det blåser inte ens. Kram

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards