Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Anita - 11 oktober 2010 09:41

  

Så sitter jag här nu med ett diplom på kursen som jag gått i omgångar sedan i februari.


När jag läser på diplomet känns det lite överväldigande. Jag ska inte trötta er med hela men lite i alla fall. Jordning och centrering, tankens kaft. Kanalisering, intiutiv healing, transformering Förståelse om energier i och kring oss m m.


Det jag har störst problem med är tilltro till livet. Känns som att när jag äntligen börjar tycka att "nu går det riktigt bra" så kommer verkligenheten och slår mig i skallen med sjukdom, trasiga grejor, total brist på ekonomi. Grusade förhoppningar även om dom är aldrig så blygsamma.


Nåja. Visst har jag lärt mig mycket på dom här kurserna men mest av allt har jag fått umgås med ett gäng helt underbara kvinnor och fått känna på verklig kvinnokraft. Tillsammans utstrålar vi en otrolig energi och styrka- Vi hjälper varandra och stöttar varandra. Jag har aldrig ens kunna föreställa mig det. Jag som bara levt bland män känner verkligen att det har gjort mig gott.


   

Den här gången handlar det om att tänka att man har det man inte har. Om man varje dag upprepar det för sig själv så blir det så småningom så. Det är värt ett försök.

Den här bilden representerar 2 saker.

1.Jag är frisk, vacker och har oändlig energi.

2. Jag har mycket god ekonomi och kan unna mig precis vad jag vill. 


Anledning till att man gör en bild är att när man tittar på en bild fastnar det bättre och det är sant med allt.


Känns lite tråkigt att skiljas från alla trevliga kvinnor men är det meningen så ses vi igen förr eller senare.


Jag är faktiskt lite bättre och känner mig starkare nu. Den här veckan ska jag försöka få tillbaka min kondition och gå ut och gå längre och längre. Synd bara att det blåser isvindar över Fisksjön men jag får väl försöka gå i skogen. 


Nu är det ju faktiskt så att ingen annan än jag bestämmer över min dag. Jag har inte riktigt hunnit fatta det ännu. Sjukdomen tog ju strypgrepp på mig men nu när jag är bättre kan jag faktiskt känna det.

Jag är faktiskt fri så dagens ord får bli


Det är skönt att inte vara tvungen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards