Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Anita - 26 oktober 2010 09:51

Morgonfika i Fisksjön bjuder på ömse äventyr. Är det inte Oskar som jagar räven är det älgar som står och glor. Eller som imorse.....

Berättade igår om pappa och klättring på kyrkstaplar.

Idag får jag se ett annat farligt jobb även om det är i nutid. Klart att batteriet i kameran tog slut så det blev urdåliga bilder.

  


Mullrande, brummande kommer en helikopter farande och under hänger det trissor i ett rep. En jättestor röjsåg. Man kapar träd och kvistar efter kraftledningen. Helikopter kan vara nog så besvärligt att köra men att köra och stå stilla som en stor trollslända och lyckas hitta på kvistar och kapa dom med en trissa som hänger längt ner och undvika elkablarna. Det ni kan inte vara något jobb att syssla med om man inte är helskärpt. Hoppas dom har riktigt bra betalt.


Idag är det inget jobb som ska göras annat än här hemma.

Det regnade igår kväll och jag blev så glad. Jo det är sant. Jag hoppades att snön  skulle gå bort för jag har en plan. Jo du. Jag har en plan.


  

Jag brukade ju alltid sälja grejor på marknad förut när jag hade energi och sällskap. Nu har DansBritt och jag tänkt göra lingonkransar och andra fina kransar att hänga på dörrar till jul. Då behöver vi en massa gåvor från skogen som vi ska samla in men är det snö blir det problem.


Dessutom har jag målat en massa muggar. Tror ni dom går att sälja? Värt ett försök i alla fall. Det finns en jättebra porslinsfärg nu som man bränner i 150 grader i vanlig ugn och sedan går dom till och med att maskindiska.

Jag tror banne mig att min energi kommer tillbaka mer och mer för varje dag.


Idag ska jag i alla fall laga lite mat för DataFia med familj kommer på middag ikväll. Jag ska göra pannbiff med lök och hasselbackspotatis. Det var länge sedan jag gjorde det och det är faktiskt riktigt gott. Man kan ju faktiskt ägna  lite mer tid att laga mat nu när jag har tid. En blåbärspaj till efterrätt sitter ju inte illa heller.


Dagens ord får bli:

Maten är halva födan.    

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards