Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Anita - 20 oktober 2010 11:13

  


1 dm blötsnö. Bron vit av snö.

Det är den här tiden då man inte vant sig med snöhelvetet.


Tar man på sig gummistövlarna fryser man om fötterna som faan.

Tar man på sig vinterstövlarna blir man blöt och fryser i alla fall.

Foffatofflorna ska man inte prata om. Det är att halka på aslet direkt, tro mig jag vet.


Jag hade ett litet hopp om att jag skulle hinna med några skogspromenader innan snön kom, bla annant till min favoritplats Kolbjännsjön. Stå där och ropa och få svar av ekot. Ingenstans finns det ett så häftigt eko som där.

Sitta vid elden och småprata med vättarna i berget.

Pytt nu blir man instängd och  får gå endast på vägarna i 6 månader och det blir man fort less på när det bara finns en väg här i Fisksjön.


När (jag säger int "om". Man har väl gått på kurs) jag får gott om pengar ska jag flytta söderöver under vintern men nu gäller dett att försöka stå ut men jag måste medge att idag är inte humöret på topp.


Krattan och sekatören ligger under snön och jag minns inte var (det var ju igår jag använde dom) Dåligt minne? Va då?


Sjön har inte frusit och den har en nästan läskig blåsvart ton mot det vita.


Nu ska jag inte bara vara negativ. Vi hann få in båtar och bryggan och jag behöver inte ut med bilen förrän imorgon. Annat var det när jag jobbade och var tvungen att stå och sopa bilen och skrapa rutor klockan 6 på morgonen. Att man stod ut.


Det är märkligt att vara pensionäör. Jag har fortgfarande inte ens börjat med det jag tänkt.

Skulle städa hela huset, skåp och lådor och garderober.

Skulle börja med mina hantverk igen.

Skulle laga mat till goda vänner.

Hälsa på folk jag inte träffat på länge.


Strängt taget blir det lite gjort fast man håller på hela tiden.

Nu ska man väl i ärlighetens namn säga att en månads sjukdomstid har bromsat mycket och jag har gjort en massa andra saker som jag inte planerat.

Fullt upp har det varit.


Nu kommer en bil på gården så det är dags att sätta på kaffepannan för dagens första gäst.


Dagens ord i anledning av borttappade grejor


Det som göms i snö kommer upp i tö.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards