Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Anita - 5 oktober 2010 07:42

  

En dag som igår försökte jag uträtta lite grann från morgonen innan  orken tog slut.

Jag bar in ved och plockade in alla pelargoner. bar dom uppför trappan och satt dom i sonens rum.

Det stormade ute och löven föll som guldpengar över marken. Det var ett tag sedan jag såg någon älg nu men just idag så kom det två årskalvar och betade i min trädgård. Lite mer skygga än min vanliga älg så dom dundrade iväg när jag kom ut.

  


Så tar då krafterna slut och jag parkerade mig i soffan tillsammans med Oskar och till tröst så är det ÅsaNisse på tv.

Åsanisse och Sjökvisten och gamla bilen Eulalia. Elastabyxor och gamla saabar, dansen var tvist och kläderna på tjejerna kände man igen. Det är nostalgi för hela slanten som man riktigt kan vältra sig i när man ligger med Oskar spinnande tätt intill.


Det är mycket tv-tittande nu och igår var det en grej på morgonprogrammet som naturligtvis förvånade mig.

Är det så att vi kvinnor är mer lättlurade än män. Det var program om nya modet i vinterstövlar och skor.


Är dom riktigt kloka. Det var höga stilettklackar för hela slanten. Dessutom modernt med träsula upp i alltihop. Varför är vi kvinnor så dumma att vi går på sånt? Vem kan gå i såna skor i snön och halkan. Fast det är klart- det är väl storstadsfolket man gör mode för. Vem imponerar man på om man ligger på stengatorna med brutna ben bara för att man ska vara modern och sexig. Ja inte vet jag. Det är så dumt så man kan spy.


Karlar skulle aldrig plåga sig på det viset för kvinnor. För det är väl för männen vi klär oss i obekväma och urdåliga kläder? Eller är det för andra kvinnor?

Garderober buktar som hängsvin av alla kläder som bara hänger för visst måste man köpa nytt. Fjolårets kanske inte riktigt inte är inne. Allt handlar om att affärerna ska få sälja. Klart det måste fixas nya moden varje år då så det måste vara nytt nytt nytt.


Tycker synd om alla stackars dumma unga tjejer som tror att dom måste klä sig efter sista modet för att duga och det blir väl mer och mer så. Sitter det ett litet märke på kläderna så blir dom dessutom ännu dyrare. Fattar igenting.


Nåja inte meningen att man ska fatta allt. Som tur är så har man sin egen vilja åtminstone jag.


Tog en liten tur till Hammarstrand igår kväll och när jag for hem i mörkret efter Fisksjövägen kände jag att håret reste sig i nacken och när det gör det vet jag att det är dags att bromsa och mycket riktigt. En meter från bilen kom en tjock liten massiv älg utkutande och det var nära att vi fått närkontakt men som sagt. Peppar peppar ta i trä. Jag brukar känna på mig när något är på gång.


Nu ska jag upp och iväg och ta nya prover och sedan ska jag en sväng på jobbet.


Dagens ord får bli:

Bättre gå i platta skor och hålla sig på bena än vingla på höga klackar och bryta bena.     

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards