Direktlänk till inlägg 26 oktober 2021

EN RENT HÄRLIG HÖSTDAG

Av Anita - 26 oktober 2021 15:28

   

Nog finns det fina dagar också. Ganska belåten känner jag mig och planen är att kratta löv men börjar med att gå ner till sjön.


Nu är det färdigskördat i trädgården men brockolin finns kvar och blommar till och med. Den kommer nog att växa lite till. En fantastisk växt som gett oss fina gröna hela sommaren.


Nere vid sjön ser jag att det är kvar några änder men dom flesta åkte härom dagen. Kinabror hade sett ett 100-tal som gav sig iväg.

 

Dimman hade inte gett sig riktigt men snart kommer solen.

 

Tyst och vackert ligger sjön. Jag älskar sjön när den är lugn och blank.

 

Solstrålarna börjar komma nu och lyser på mossan.

 

 

Badstranden finns nästan inte längre. Aldrig har det varit så mycket vatten den här tiden på året. Ändå säger elbolagen att det inte finns något vatten så dom måste höja elpriset. Vilket skitsnack.


Så går jag hem och hunden Jack är hos mig. Så småningom när vi gör paus i krattningen kommer Broder B med fru och storhunden Nalle och det blir lite leka ute på åkern med hundarna.

När dom gått hem så fortsätter vi krattningen. Det vill säga. Jag krattar och så kastar jag en frisbi till Jack lite då och då. 


Kinabror servar sin fyrhjuling och Jack och jag går badstrandsrundan en gång till.

 

Nu skiner solen så fint och all dimma har försvunnit.

'  

Går strandstigen ner till badstranden och där stannar vi ett tag.

 

Lite bråk med pinnar måste man göra om man är en stor och farlig hund (åtminstone leker han att han är det).

 

Att vara hund här i Fisksjön måste vara rätt härligt. Fullt med frihet, lagom med bus och lek och snälla människor som älskar en.


Går hem och fikar lite och sedan tar Jack och jag och kryper upp i soffan och sätter på tvn och så somnar vi en stund och snarkar så vi vaknar av det. Katten Morris sover högt under taket i sin korg och fåglar i massor far runt utanför och äter frö. 

 

En fin dag har gått och snart ska jag gå bort till Kinabrors sommarstuga och äta middag. Blir nog ganska många steg idag men jag har ingen stegräknare och skit samma.


Dagens ord: Såna här vackra dagar får man minsann försöka göra det bästa av.




 
 
Ingrid

Ingrid

26 oktober 2021 17:28

Oj så fina höstbilder från din del av landet!
Ha en fin tisdagskväll.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Amisa

Amisa

26 oktober 2021 17:37

Oj vilka jättefina bilder du har tagit! Det är så vackert när allt är så lugnt och stilla.

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

27 oktober 2021 14:12

Det ser verkligen underbart ut hos dig! Jttefina bilder!
Jack ser lycklig ut!
Ha en fin onsdagseftermiddag/ kväll!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

27 oktober 2021 20:38

Vilka underbara höstbilder du bjuder på. Gillar skarpt spegelbilder. Hm. Jag som trodde jag skulle få se snödrivor.
De hittar alltid skäl för att höja priserna.

http://gotlanduppochner.com

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

27 oktober 2021 21:19

livet kan vara ganska underbart ibland. Precis som din härliga och vackra höstdag med alla speglingar i sjön och allt annat fint. Det är sådana dagar man ska spara i minnet och ta fram när ruggigare dagar kommer.

http://ibod11.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards