Direktlänk till inlägg 25 april 2022

VÅREN

Av Anita - 25 april 2022 08:48

Isen ligger fortfarande så tjock att det till och med var pimpeltävling på andra sidan sjön men vid åmynningen börjar det bli öppet vatten och man ser dag för dag hur isen krymper.

 

Nu är det verkligen bråttom. Det är nu när snön försvinner som längtan till skogen sätter in. Det är nu snart vårskriken ska ropas och det är så mycket att stöka med hemma.

Kinabror kapar björkar och jag drar ris och räfsar löv. Det finns tusen sysslor att göra så det blir långt mellan stunderna framför datorn. Så nu ett tag blir det korta och mera sällan som jag skriver blogginlägg. Alla dagar den här veckan är upptagna med diverse grejor. Ikväll är det födelsedagskalas och resten av veckan är fulltecknad. Oj oj oj.

 

Jag hade en liten önskan och det vore att det var en månad till sommar eller vår så man hann med lite mera och blommor hann börja blomma.


Dagens ord: Ha en bra dag

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

25 april 2022 15:11

Vilka härliga bilder med blå himmel och träd som speglar sig i vattnet. Underbara vår :D

http://ibod11.com

 
Ingrid

Ingrid

25 april 2022 21:20

Tänk så mycket is det ännu finns kvar, men det är väl bra att den smälter undan lite försiktigt. Ha det så gott med allt vårstök!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Åke

Åke

29 april 2022 02:52

Så mycket blått i dina bilder, man blir så glad. Våren är på stort G. Litet bakslag bara nu... kalla vindar drar in men vi lever på hoppet. Jag skulle ta vårskriket igår men kom av mig när handskarna måste vara på. Din strandkant ser ut som min.

http://www.nacka144.se

 
Carmen

Carmen

29 april 2022 13:40

Hej :-).
Jag har inte glömt dig.
Jag har samma blogg men bytte bara namn på den till Mylife83.bloggplatsen.se

Mitt nya lösenord är: Zorro1919

Ha en underbar Valborg.
Kram/ Carmen.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

 
wordle

wordle

8 mars 2023 11:02

Fantastic blog! I suppose it fascinates me. I appreciate you telling me that.

http://wordle9.com

 
llucklinn

llucklinn

1 juli 2023 09:55

I appreciate how the author connected the topic to current events and real-world examples. It made the article feel relevant and timely.

http://https://magictiles3.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Måndag 6 maj 13:25

  Vilken vecka vi har haft och så roligt när Sonen och Fjällan varit här. Dom har verkligen fått se både vinter,, snösmältning och sommarvärme på några dagar. Dagar då det ena dagen ligger snö i drivor och hur krokusen sticker upp ur snön bara så ...

Av Anita - Onsdag 1 maj 10:28

  Man tror inte sina ögon. Det är fortfarande mycket snö. Det här har ramlat ner från vedbodtaket. Söndag eftermiddag kom Sonen och Fjällan från Skåne. AMV och Gubben kom en sväng också.   Måndagen regnade det och snöade och haglade men fr...

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards