Alla inlägg den 11 december 2022

Av Anita - 11 december 2022 11:11

 

Nu har det snöat varje dag och natt lite grann men det slutar ju aldrig. Jag har låtit bli att skotta och snöslungan Eulalia står inomhus och undrar varför hon inte får komma ut. Jo, jag gruvar mig för jag har glömt hur man gör och vad hon ska ha för mat och vet att jag ska plocka fram snöskoteroverall och dubbskor och vet att jag kommer att frysa om fingrarna som jag brukar.


Jag har tagit vanliga snölasse och skottat lite och känner genast ångesten. Hur ska jag orka? Jag har hämtat tre kärror med ved för det ska bli kallt. 


Jag har en bloggkompis som har det lika som jag. Hon fryser och hon vill varken ha snö eller bära ved. Skit på dom som tycker att det blir så ljust och fint när snön kommer. Nej fan.


Nu mina kära vänner så ska vi lämna skiten åt sidan och jag ska berätta om en ganska fin helg i alla fall.

Fredagen sopade jag bilen tre gånger men DansBritt och jag åkte till älggårdsberget för att äta julbord.

 

Där var dukat så jättefint med massor av mat.

 

Så mysigt och gott. Vi satt där väldigt länge för att inte bli tvärmätta på en enda gång.

 

Konstig blå färg har jag fått på maten men det är väl något ljus som gör det.


Så hem i månskenet och på hemvägen såg jag både älgar och rävar så det gäller att köra sakta och det gjorde jag. Det var ingen trafik alls så jag kunde göra så sakta jag ville utan att folk ska svära och vara förbannad.


Det är massor med fåglar utanför och en ekorre också som Morris är förbannad på. Han sitter i fönstret och jamar åt den.

 

Så igår åkte jag ner till Hammarstrand och gick på marknad och det var en trevlig liten marknad. Mest mat men det är ju det man behöver.

 

Kören sjöng julvisor och det var trevligt att gå omkring och träffa bekanta och handla lite grejor. Lite korv och lite annat gott köpte jag innan jag gick på affären och handlade. Jag har inte varit på affären på en hel vecka nu.

 


 

Eftersom fåglarna ätit upp min krans så hängde jag bara lite granris på dörren. Det får duga och bocken har fått sällskap av några tomtar.


Dagens ord: Bara det slutar snöa och jag får kraften att skotta är jag nöjd.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards