Alla inlägg den 29 december 2022

Av Anita - 29 december 2022 10:36

 

Så börjar julen ta slut och det har gått dag efter dag. Juldagen blev det middag här hos mig och det blev bara Broder B med fru och jag. TuppOla och Sambon kom inte som det var tänkt.


Ganska tråkiga dagar blev det egentligen. Någon promenad bort till Broder B och tisdagen var det mat hos dom.

 

Fint har dom utanför sitt hus och nu är faktiskt Fisksjön ganska upplyst för Väst i Gålan skiner

 det i fönstren och hos Mobergs lyser det fint. Så hos Broder B förstås. Det känns nästan som en riktigt by och det är ju trevligt.

 

Det började snö lite härom dagen och jag blev skitsur som jag alltid blir när jag vet att jag måste ut och skotta. Det ska komma mer idag och jag väntar med en ny skottning till det har snöat färdigt.


Annars känns det så trist att jag inte får till bilderna som dom ska vara. Jag har fått diverse råd men jag får inte till det. Jag saknar Sonen som nog hade kunnat få till det. Jag lyckas inte ens få över bilderna till datorn för jag hade tänkta att om jag för över bilderna till datorn så kanske dom blir bra och inte bara halva men jag vet inte ens hur jag ska bära mig åt för att få över dom dit.

Vilken idiot man är. Ibland känner jag mig så dum. Föresten, jag känner mig ofta dum. Inte kan jag med datorn fullt ut. Inte kan jag med bilen fullt ut. Inte kan jag dra igång grejor med snöre man ska rycka i. Fy sjutton för att bli gammal och svagare och dummare och fulare och tråkigare.


 

Nåja fina blommor har jag i alla fall fått och inte behöver jag svälta men jag börjar bli rätt less på skinka som var den sämsta jag någonsin köpt. Fettrand i mitten och torr fast den hade fettet kvar och seg och riktigt dålig.


Jansson är ju gott men gör man en massa som jag har gjort blir man less att äta jansson till flera luncher. 

 

Om mina bilder blir halva så klicka på dom så blir dom som dom ska vara. Kan inte göra annat för jag klarar inte av att få till det. 


Dagens ord: Ett år har redan gått men inte ett bra år. Mest trasiga tänder och trasig bil och inte en enda dans som tröst.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards