Alla inlägg den 13 december 2022

Av Anita - 13 december 2022 07:56

 

17 grader kallt ute. Månen försöker kasta lite ljus i den mörka morgonen. I den gamla lådan ligger min luciasärk och kronan för här finns det ingen att lussa för längre. Inga lussekatter men en burk med köpta pepparkakor. Visst tänder jag brasan i kaminen och tänder lite ljus och sitter och ser de vackra unga människor på tv som sjunger så vackert.


 

Som jag har lussat i mina dagar. Visst lussade vi i skolan men jag minns det inte så väl. Vet bara att jag inte var lucia då.

Visst har jag lussat på jobbet.

 

Framför allt har jag lussat för de män som bott med mig. 


När Sonen var liten lussade han och jag för alla grannar. Ut i kalla vinternatten med kaffe och lussekatter gav vi oss iväg i tidiga morgonen.

 

Det var alltid glädje när vi kom i den mörkaste tiden och gjorde dagen lite gladare.


Det var då det. Nu sitter jag ensam framför tvn och bara katten gör mig sällskap. Nåja, jag har att göra. Spickekött och köttbullar och revbensspjäll ska jag göra idag och skriva en massa julkort. Ingenting blir som det var. Det är gammeldomen som ställer till det.


Dagens ord: Det var roligare förr.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards