Alla inlägg den 19 december 2022

Av Anita - 19 december 2022 14:04

 

Jag pratar inte om julgranen för den lilla magra stackarn står nu i förstugan för sakta sakta vänja sig vid värmen. Det är ett väldigt svalt rum utan element eller värme. I morgon ska den få komma in.


Nej, det jag tänkte på var att jag i höstas inte städade så väldigt i trädgården. Jordgubbspyramiden lät jag vara för jag vet att rådjuren gillar dom torkade jordgubbsplantsbladen. Dessutom lämnade jag brockolin med sina långa saftiga skaft och nu i den hemska kylan har rådjuren hittat dit och det verkar ha varit mums fili babba. Det var massor med spår säkert av fyra stycken och dom är så välkomna.


Så fortsätter kriget mellan katten Morris och ekorren.  Ekorren sitter utanför fönstret och gör miner åt katten och katten morrar och morrhåren vibrerar. Ekorren kommer så nära så det bara är glasrutan emellan. ja kära nån.


Annars har det hänt lite tråkiga saker. Två människor jag har i närheten har oväntat dött och då kan man inte låta bli att tänka på att det kanske är min tur snart. Jag är ju trots allt snart  75 år och min mamma dog i den åldern. Det känns inte alls bra.


  Något kul har det väl varit. Det är bara 11 grader kallt idag och igår kunde man gå ut och det gjorde jag i sällskap med Broder B och Nalle. Sedan kom PappersBeda och hälsade på med en påse med sina goda bullar. Ingen bakar så goda bullar som hon.


Jag har inte tagit ett enda kort sista veckan för vad finns att ta kort på när allt är grått och vitt och svart. Dessutom har det varit något fel på något i bloggen för en del av mina kort har bara blivit halva och fan vet vad det beror på. 


Nåja hoppas att julgranen blir ett fint kort imorgon när jag ska försöka att klä den till en vacker brud. Som vanligt blir den inte alls som dom där flotta granarna som är bara med en färg utan här ska det bli allt som finns att sätta på precis som man hade när jag var liten. Färg och glitter ska det vara när det är jul.


Dagens ord: Alltid när jag klär julgranen brukar jag undra hur det kommer att bli nästa år.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards