Alla inlägg den 16 december 2022

Av Anita - 16 december 2022 10:48

 

Vad är det för kallhål jag bor i. Vad är det för fel på väderlekstjänsten. Visst kan jag förstå att det är lite fel på några grader men att det är mer än 10 grader kallare just här hos mig än vad man säger tycker jag är väldigt konstigt

 

Tre dagar på raken med 25 grader kallt. Om man bor i ett gammalt hus utan källarvåning blir det kallt om fötterna. Jag har tre par sockar på mig. Vet att i klädskrubben kan det finnas ett par tofflor med skinn i men jag har bara hittat en enda. Den andra har väl åkt ner bakom mattor eller lådor och det är för mörkt och kallt för att börja rota efter dom.


 

Jag fraktar kärra på kärra med ved och fryser om händerna. Det är svårt att veta vad som är värst. Det är som att välja mellan pest o kolera. Antingen en massa snö som ska skottas eller iskyla som gör att man fryser hela tiden.


 

Får väl pynta lite inne istället fast egentligen har jag ingen lust. All lust försvinner med kylan och frysandet.

 

I år har jag struntat i att byta gardiner till röda. Det är mycket jag struntar i nu faktiskt. 


Idag skulle DansBritt och jag iväg och äta och jag skulle handla julmat men det är så kallt och bilen är så frusen där den står utanför och gråter så jag stannar hemma och hoppas på att det blir bättre väder i morgon om inte väderlekstjänsten har fel som vanligt.


Ha en fin helg kära vänner och hoppas att ni inte fryser lika mycket som jag.

 

Dagens ord: Mörkret och kylan tar på både kropp och själ

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards