Alla inlägg den 5 december 2022

Av Anita - 5 december 2022 15:19

 

Redan igår bestämde jag mig. Nu skulle det städas för innan jag börjar laga mat så ska städningen vara klar.

I morse började jag som vanligt med att tända i spisen, göra frukost och klä på mig. Satt mig framför tvn som vanligt en stund och sedan måste jag ju se robinsson. Så kom posten och då skulle jag läsa tidningen. Sedan skulle katten och fåglarna ha mat.

Sedan skulle jag hämta ved och då passade jag på att hämta upp julbocken som ska stå på förstukvisten.

 .   

Tomtar skulle fram och nu har jag satt tomtar på postlådeställningen också.

Så pratade jag i telefon en lång stund med AMV. 

Så ringde Broder B och frågade om jag ville komma och dricka förmiddagskaffe. Klart jag ville det så jag vandrade iväg bort till dom. Att umgås är viktigare än att städa eller hur.

 

Rätt kallt så där 8 grader men ingen blåst så rätt fint ändå.

Fikade och sedan gick jag hem men gick ner till kinabrors sommarstuga för att titta till lite.

 

Hem och åt lite soppa och så blev det mörkt och för sent att börja städa.


Så kom Broder B med hund och fru och så blev det kväll. Slog in ett par julklappar och så var det dags att äta lite och tända i braskaminen.

 

Julkrubban tog jag fram igår.

 

Tomtelandet är på plats men som sagt är så gör jag allt möjligt för att skjuta upp städningen så länge jag kan.

Det är lätt att hitta på undanflykter men till slut så når sopkvasten ikapp mig så jag får väl börja imorgon istället.


Vet att det finns folk som gillar att städa men ibland tror jag att dom är helt galna som den där reklamen på tv om en tjej som tycker att det jobbigt att torka golvet varje dag. Tror fan det när man är så dum att man har ett helvitt golv. Finns det sådana människor tro eller är det bara påhitt. Ja ja vet inte.


Dagens ord: Jag har väldigt lätt att skjuta upp det jag inte vill göra.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards