Alla inlägg den 25 december 2022

Av Anita - 25 december 2022 12:52

 

Det är fint väder och inte alltför kallt, kanske bara runt  grader. Kvällen innan var jag borta hos Broder B, Vi spelade bingolotto (drygt för all reklam som kommer upp hela tiden). Vi tjuvsmakade på julmaten och inte vann vi någonting heller.

Broder B och hunden Nalle följde med mig hem en liten bit. Det var mörkt men så otroligt stjärnklart så det var riktigt mysigt att gå hem i mörkret.


Nåja det var julafton vi skulle prata om. Det kom en bil och det var Holländarna. 

Carl hade gjort ett jättefint fågelbord till mig bara av vass och träbitar. Så fint.

 


Sedan åkte jag ner till kyrkogården och tände på gravarna och så kom SofiePropp.

Nästa uppdrag var det här.

 

Hoppas vi syns båda två. Det är ju något fel med fotona så ibland blir det bara halva bilden men då får man klicka på bilden så kommer hela. Vet inte vad det är för fel. Det är bara när jag lägger in det på bloggen. Annars blir det rätt.


Där blev vi bjuden på kaffe och cholkad och pepparkakor vid en brasa utonhus. 

Man hade gjort en ny farstukvist och naturligtvis var den annorlunda som allt annat Carl gör.

 

Så hem och så kom Tuppola och hunden Vaimo. Det blev Kalle Anka på tv och sedan middag. 

Julklappsutdelnng och sedan latade vi oss och fikade och kvällen gick sin väg.

 

Gammelgrålle står där i snön översnöad och bordet till boulbanan har inte används på länge.

 

Grenarna är frusna med silverkristaller och det är vinternatt.


När TuppOla och Sofiepropp for hem hade jag ju planerat att åka till kyrkan nere i byn på mässa men innan skulle jag vila mig en stund i soffan och när jag vaknade så var det mitt i natten och jag hade missat alltsammans. Så kan det gå. 


Hoppas att ni haft en fin julafton. Idag ska det bli lite mera folk till middagen men annars så har det varit lugnt och så är det skitkallt igen, över 20 grader och jag frös om händerna när jag brände upp julpapper och lådor. Matade fåglar och satt upp en ljusslinga. Eldade i spisarna och nu ska jag väl så småningom förbereda maten. 


Dagens ord: Tror jag ska ta mig en kopp kaffe innan jag börjar stöka. Ha en god fortsättning på julen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards