Alla inlägg den 22 december 2022

Av Anita - 22 december 2022 14:12

 

Igår var det årets mörkaste dag och det var verkligen mörkt så gott som hela dagen för det var mulet och grått men inte så kallt.


Julgranen var färdigklädd efter några timmars arbete.

 

Som en vacker brud stod den där i hörnet och glänste. Önskar att jag också kunde vara vacker som en brud men den tiden är ju förbi för länge sedan.


Broder B med Frun och hunden kom en sväng och jag följde med dom hem för jag har inte varit ut annat än för att hämta posten och hämta ved. Det har varit för kallt för mig. Nu kände jag att lite frisk luft inte skulle skada men det blev på annat vis.


Min vän DansAnn ringde och stod hemma på min förstukvist och skulle hälsa på. Det är så att hon alla år kommer och hälsar på dagarna före jul för att ge mig sin hemgjorda senap och så var det igår.

Det är som om en solstråle i mörkret plötsligt dyker upp när hon kommer. Oj så vi pratade och skrattade och umgicks.

 

Framför julgranen står vi och nu är vi tanter båda två men i alla fall väldigt glada tanter just den här dagen. Tänk att de positiva människorna i ens närhet kan få en på så bra humör. Önskar att jag vore en sådan och inte en sån jäkla negativ surkärring. 


Så kom en ny dag och jag griljerade skinkan och så kom Gamle A och vi åt risgrynsgröt och mackor med den nygjorda skinkan.

Så kom AMV och Gubben med kakor och julklapp och vi åt macka och fikade och pratade och Gubben hjälpte mig att rengöra filtret i värmepumpen.


Önskar att jag hade några fina vinterkort att ge er så här i dagarna före jul men det är bara grått vitt och trist ute så istället får ni det här.

 

Nu har min jultröja kommit på och den ska nu sitta på över juldagarna. Man får göra så gott man kan för att muntra upp sig. Hoppas nu att fotona inte bara är halva som det var för ett tag sedan.


Så nu mina kära bloggvänner och ni som bara ser på min surblogg och kanske tänker att ni har tur som slipper bära ved och skotta snö och är rikare och lyckligare och vackrare än vad jag är. GOD JUL och hoppas att ni får det riktigt fint.

 

Dagens ord: Igår var det årets mörkaste dag och idag är det ljusare och solen har tittat fram en liten liten stund.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards