Alla inlägg den 15 november 2020

Av Anita - 15 november 2020 11:19

 

Ja inte vet jag varför energin och lusten tagit vägen. Varför allt som man förut gjorde med lust känns nu onödigt och besvärligt. Sjutton vad rynkig jag blivit. Nog känns det att gammeldomen kastat sig över en.

 

Förr satt DansBritt och jag  på golvet oh gjorde kransar av alla möjliga sorter och vi till och med sålde på marknad.

Nu känns det lite jobbigt att bara göra en enda till sin egen dörr. 

 

Nu har jag till och med börjat göra dom av mossa bara för att det är enklare. Ja ni hör.


Nu ska jag inte tjafsa mer om det. Kanske hör det till det normala på gammeldagarna när man tycker att man inte behöver göra det man tyckte var viktigt förut.


Eller..... kan det vara så att det är coronan som liksom får en att tappa lusen. Inga roliga saker i december. Det enda som jag har planer på är att skaffa glasögon och serva bilen. Inte saker som man skrattar så högt åt minsann.


Kinabror och jag var iväg och tog förkylningsprutor och nu har han varit dålig i ett par dagar med feber och svullnad på armen.

Jag har inte känt något ännu. Jack och jag har varit i skogen förstås.

 

Så länge det är bart så måste vi ta ut det gottaste innan snöhelvetet kommer. Hör att en del längtar till snö, något jag inte förstår men det är väl dom som inte behöver jävlas med snön utan låter någon annan skotta.


Igår kom Broder B:s fru och deras barnbarn och hälsade på en sväng och så tog jag en sväng bort till dom för att dricka eftermiddagskaffe. Sedan ner till Kinabror och hämtad Jack som fick följa med mig hem genom skogen.


Jag hade tagit fram den gamla lergrytan som jag inte använt på flera år. Stoppade i en fläskkarre och en massa grönsaker och det var ju väldigt enkelt och allt i en gryta. Det ska jag nog göra flera gånger. 


Här har coronan ökat också men inte lika mycket som på vissa ställen men visst är man orolig och vill inte fara ut på så många ställen för får man den så lär man väl dö och det känns ju onödigt tidigt i alla fall.


Jag saknar dansen väldigt mycket så till er som har en gubbe att dansa med ta en sväng om i köket med honom. Det är bättre än att dansa med kvasten.

 


Dagens ord: Bättre grått och regn än snö och blåst.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards