Alla inlägg den 2 december 2010

Av Anita - 2 december 2010 11:47

  

25 grader kallt igen.

"Roar" mig med att räkna alla lager kläder jag har pulat på mig och kommer underfund om att det är 15 klädplagg. Inte undra på att det tar tid. Föresten ser jag ut som en lessen blodhund på det här kortet. Förfärligt men det är bara att konstatera fakta. Jag ÄR inte född till att vistas i kyla.


Jag får mig ner till vedboden med småfåglarna fladdrande runt mig som söta fjärilar och andedräkten står som ett moln ur munnen.

   


Halvvägs ufför backen tar luften slut och jag måste stanna och hämta andan och få hjärtat att sluta slå som en stånghammare i bröstet. Jag TÅL inte kyla.


Passar på att knäppa ett kort på utsikten. Jodå. visst är det fint men det gör sig bäst på kort och inifrån.

   

Nåja, det hade kunnat vara värre. Det är att ta fram allt sinne för humor man har för att klara sig igenom det här.


Det hade kunnat snöa och blåst och varit strömavbrott och fruset vatten eller rent av förgiftat vatten som dom har i Östersund. Jag kunde ha bott i en riskoja någonstans och håret kunnat ha frusit fast i väggen. Jo då. Visst. Värre kunde det vara.


Igår ringde Sonen och sa till mig: "Mamma du måste sätta på elementen". Om du får upp temperaturen till 20 grader med elementens hjälp så kanske det håller sig bättre sedan när du eldar för fullt. Försök i alla fall en dag.


Så nu har jag gjort det. Satt på två jätteelement i vardagsrummet och ser för min inre syn pengarna flyga genom luften rakt i gapet på dom giriga elbolagen och på den giriga staten som inte skäms för att ta dubbla skatter på elen och förmodligen kasta dom i gapet på storfinansen.

Tur i oturen att jag har bundet elpris i alla fall.


Vägbasen tycket att jag skulle skaffa bergvärme eller jordvärme men för det måste man ju ha vattenburet och tänk vilken kostnad att dra in sånt. Säkert 200 tusen och det är inte ens huset värt.


Visst, idag kom det ett erbjudande från en bank som heter Maginalen. Dom lånar tydligen ut till vem som helst utan att man behöver ha jobb. Jotack, undrar vilken ränta dom hade tänkt sig då mellen 4-12%. Så desperat är jag faktiskt inte ännu.

Det är bara ett fel med lån. Dom måste betalas tillbaka.


Om man tittar på "Lyxfällan" verkar det inte som om alla har fattat det.


  

Jag ska få besök av en jobbarkompis idag om hon vågar sig ut i kylan. Vi ska prata och dricka glögg hade vi tänkt.


Annars är jag "bilutta" en par dagar. DataFia har fått låna min bil för dom har som vanligt trasiga bilar.


Såg ni på "Bonde söker fru". Jag måste säga att jag beundrar deras mod. Man måste vara rent desperat ensam för att ge sig till att ta hem en massa främmande människor och välja ut eftersom medan tvkameran går. Undrar hur det går sedan? Vad är fejk och vad är verklighet. Vem söker en livspartner och vilka av dom som kommer dit söker en rik bonde eller vad dom tror är en rik bonde. Såna funderingar hade vi igår kväll DataFia hennes man och jag när vi satt och drack kaffe och åt pepparkakor.


Nåja. Nog för idag. Jag ska värma mig lite soppa och tända i braskaminen. Hoppas att energin kommer farande så jag kan uträtta något nyttigt idag i alla fall.


Dagens ord: När man ser utsidan så hoppas man att man är vackrare på insidan. 


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards