Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Anita - 23 maj 2011 18:53

 

Nu har jag satt nya ärtor istället för dom som tranorna åt upp.

Så funderar jag på hur jag ska få behålla dom här.

Det finns som jag ser det två alternativ.


Det första är att lägga ut potatisar till dom för då tar dom säkert dom istället.


Det andra är att dra fram min uppstoppade tomte som sitter på en spark nere i uthuset och sätta honom i trädgårdslandet men.......förmodligen blir jag inspärrad på psyk när mina gäster och grannar får se det. 


Det får nog bli potatisen för jag förstår att dom behöver mat dom också speciellt nu när honan troligen ligger på ägg.


Idag såg jag att jag har fått en vit påsklilja i rabatten. Den är så vacker och jag har inte satt den där. Det är nästan det mest spännande när det kommer upp saker man inte satt.

  Det är så härligt grönt nu och det växer så man ser det. Tänk så härligt att få vara ute hela maj och njuta av hur naturen bara sprakar av aktivitet.


Jag har varit på jobbet idag och sedan var jag på hotellet och åt potatisbullar med fläsk. Gott.


  Med hjälp av gamle Anders har jag nu byggt min jordgubbspyramid. Nu fattas det bara vitfärg och jordgubbsplantor och imorgon drar jag iväg och köper nya plantor.


  Jag är egentligen väldigt nöjd med vad jag uträttat den här våren. Jag har uppfyllt 3 av mina drömmar.

 Kryddgården, luktärtshyddan och ny jordgubbspyramiden.

Inte dåligt men det finns fler drömmar. Jag har ju också rensat ur de flesta rabatter och det känns skönt. I växthuset växer och frodas det och det är en fröjd att gå omkring och njuta av allt jag satt.


Söndagen var trög. Jag var jättetrött efter dansen. Hundvakt var jag så det var inte tal om att lägga sig och sova. Det var full storm ute så jag satt mest hela dagen nere hos AMV i en stol och slöpratade. Där nere i skogen där dom har sin stuga är det mera lä än hemma på gården så det var skönt.


Igår kväll var jag till Sofipropp på födelsedagskalas så helgen gick fort. Jag önskar ibland att jag inte skulle hehöva sova för nätterna är ljusa, magiska och härliga.


Svalan Iris har kommit och iår är det inte bara hon som slagit sig ner här hos mig. Det är säkert 6 st minst. Det är så svårt med svalor för dom rör sig så fort.

Jag pratar med dom och dom kvittrar så glatt och bygger bon i mitt uthus.

Jag älskar svalor. De gladaste, härligaste fåglar jag vet.


Häggen har precis slagit ut och sprider en härlig doft över hela paradiset. Jag tycker att just häggen har en liksom lite sexig doft, en doft som får en att tänka på varma kyssar och sköna kramar.


Nu är dagen slut och jag har träningsvärk i benen efter dansen och lite ont i ryggen efter att ha släpat 10 säckar jord från affären och dessutom fraktat en massa kärror med sand och jord till jordgubbsperamiden. Skit samma. Jag blir tränad och snart är jag stark som en björn.


Det ingår i min plan att flytta en massa tunga stenar så det får väl bli nästa projekt.

 Inne ser det ut som faaan för vem vill vara inne och stöka när livet finns utanför.


Dagens ord. Man ska ha förstånd att gripa lyckan i svansen.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards