Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Anita - 29 maj 2011 13:05

  Tänk så fort allt kan ändra sig. Från spegelblankt och lugnt vatten till en storm, en jättevåg och sedan släcks ett liv. Så ofattbart.


Fisksjön, paradiset där inget ont kan hända. Sjön som är ens vän, men snabbt kan förvandlas till ett stormande inferno.

Sjön man fiskat i. badat i, gått på dåliga isar under flera hundra år och ingen har någonsin drunknat här så vitt jag vet.


När Radio Jämtland gick ut med nyheten "Drunkningsolycka i Fisksjön" började min telefon ringa. Till och med Kinabror hade hört det ända borta i Kinaland.


Jag var på väg hem med en födelsedagstårta och när jag kom hem var gården och vägen ner till sjön full med polisbilar och räddningtjänstbilar.


Ni minns att jag berättat om stormen som så plötsligt slog till härmod dagen och fortsatt i flera dagar. Ibland kan det bli så. Från spegelblankt till full storm på några minuter.


Jag som satt upp flaggan för att fira min födelsedag kände plötsligt att luften gick ur mig och all glädje försvann. Flaggan åkte ner.

Kokade kaffe till räddningsmanskapen som stod här och väntade på läkare och bårbil i flera timmar.


"Mitt ljus i mörkret "med sambo kom och vi satt här och försökte värma oss med en kopp kaffe och samla ihop oss. Mannen som drunknat var en god vän till dom.


Jag kände honom inte så väl men sommarkvällarnas dansmusik kom från hans hus och det hörde till sommarens ljuvliga ljud.

Sova för öppet fönster och lyssna till dansmusiken över sjön. Kopplat till honom och paradiset Fisksjön, trygghetens högborg där ingent ont kan hända.

Så sorgset. Så sorgset.


Efter ett tag kom DansBritt med toppmurklor som smörstektes och åts på macka.Svamparnas rollsrolls som hon sa och det stämmer. Hur gott som helst även om matlusten inte var på topp en sådan här dag.


Så kom AMV med man och vid 9-tiden kom DataFia med familj.

En av mina drömmar uppfylldes. Ett partytält med myggnät för sommaren fester.

Dessutom den här fina häxan som dom påstår liknar mig och en fin orkidee.

  Jag fick en fin groda av AMV som står vid min groddamm.

 

Det kändes skönt att ha sina vänner omkring sig även om stämningen var avslagen.

Tryggheten och tilltron till paradiset Fisksjön var plötsligt borta och jag kommer aldrig att glömma den här dagen.


Dagens ord: Ibland kan livet var skört som tunnt glas.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards