Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

QVINNSPIRATION

Av Anita - 7 maj 2011 16:25

  

Så drog vi iväg till Qvinnspiration en hoper fruntimmer och jag.


Jag och DataFia provade på makrame men det var ingenting för mig. Jag är vänsterhänt och att knyta små små knutar från fel håll var inte min modell precis.


Lärde mig att man faktiskt kan tova i tvättmaskin och att man kan färga i mikron två saker som jag inte hade en aning om.


Dessutom att jag är av typen Pitta och att man då ska äta på ett visst vis.


Roligaste av allt var nog ändå att jag till slut fick prova på att dansa Zumba.


Ett fel jag gjorde var att gå och äta först och ni ska veta att den här fina salladsbuffen och den goda soppan och det härliga brödet satt sig som en smäck runt midjan och magen och det är ju den man ska röra på som mest.


Nåja, roligt var det. Jobbigt var det och troligen var jag den gamlaste av alla som dansade men som ni vet så skiter jag ofta i sånt och dansade av hjärtans lust och det var så roligt och så glädjebringande. Måste försöka att börja med det som motionsform till hösten.


Sedan var det en massa annat, luffarslöjd, behandlingar av olika slag, växtfärgat garn och plädar och stickat och hatt-tillverkning.


Under glada skratt blev det till sist hattprovning.

  Hatt har aldrig varit min modell för jag ser för hemsk ut i hatt. Möjligen kan jag tänka mig en cowboyhatt men DansBritt var ju fin i sin och DataFia också.

  Avslutade dagen med ett besök på handelsträdgården och köpte lite penseer till gravarna och så hade den dagen bara rusat iväg.


Då är det väl dags för dagens ord då

Tiden går fort när man har roligt. Zumba ska bli min modell.

 
 
Herta

Herta

7 maj 2011 17:01

Låter klokt. Hopps Du hittar någon grupp.

http://www.hertabloggen.blogg.se

 
Ingen bild

Kina bror

7 maj 2011 19:57

Britt var fin i hatten, men har hon den på i Ammerån så får hon garanterat ingen fisk

 
Selma

Selma

8 maj 2011 11:56

På det hela taget låter det som en bra dag bortsett då från missen i planeringen mat - zumba.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Soldansaren

Soldansaren

8 maj 2011 13:38

Ja, zumba är nog din modell! Vilken rolig dag det verkar ha varit!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Janne

Janne

8 maj 2011 17:31

Huvudsaken är ju att man har det roligt. Ha en fin dag nu !

http://badbollen.blogspot.com

 
Ingen bild

Britt

9 maj 2011 09:07

I den hatten skulle jag nog inte bara skrämma bort fisken utan all björn i trakten drog nog också för att aldrig mer återvända

 
Skatan

Skatan

9 maj 2011 18:56

Zumba, den dansen hade jag inte ens hört talas om ... men kul om du kunde gå och dansa den i höst när mörkret börjar falla på igen. Och skaka loss riktigt!
Hattarna vore något för mig ... :-) ... och vilka härliga inspirationsdagar.

Du är lycklig du som har dina väninnor. Jag har väldigt få "vardagsvänner" faktiskt ... då när jag bodde i Borlänge, hade Margith kvar och Mannen som särbo ... hade jag många vänner också (Stora B t ex) som jag kunde umgås med till vardags men sen jag flyttade hem till Nyköping med man och hund är det inte många ...

Så det kan bli ...

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
booty shorts sexy

booty shorts sexy

Lördag 20 jan 13:39

I'm glad to see the great detail here!.

http://https://www.amazon.com/Country-Girls-Panty-TruckBo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards