Direktlänk till inlägg 19 augusti 2023

VI HADE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET DAG 2

Av Anita - 19 augusti 2023 10:12

 

Då börjar det spännande. Laven vi kokade blev tyvärr bara lite beige men så började vi med gurkmejan.

Som lysande solar torkade dom.

 

Vi hade lite besök också den dagen av både människor och hundan som ville titta lite grann.

 

Jack gillade förstås att ha besöka av två fina tjejer i hundvärlden.

Nu började vi koka vassen och vattnet blev fint rött och vi trodde inte ett ögonblick att det skulle bli grönt men efter timmar av kokning så var det grönt och granet började få fin färg. Efter ytterligare tid hade det förvandlats till gult.

???? Varför och innan det var klart så var det bara en blaskig färg. Då var dagen så gott som slut för det tar väldigt tid.


AMV och Gubben hade kommit till sommarstugan och AMV och jag avslutade kvällen med bastubad och ett dopp.

 


Dagens ord: Ganska misslyckats med färgningen men vi hade roligt i alla fall och vi hade tur med vädret. Vi hade massor av fjärilar som flög omkring.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

20 augusti 2023 06:48

Ganska spännande ändå att få se hur fägerna förändras och inte riktigt vet hur slutresultatet ska bli.

http://ibod11.com

 
alinabella

alinabella

25 augusti 2023 04:20

Thank you very much for taking your precious time to share with us this very useful information. Your article is very good and meaningful.

http://https://poppyplaytimechapter3.com

 
sarah gibson

sarah gibson

29 augusti 2023 19:51

I would like to say thanks for such an amazing post

http://https://jamaicanroots.ca/product/jamaican-guinea-h

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards