Direktlänk till inlägg 31 december 2022

EULALIA OCH JAG

Av Anita - 31 december 2022 10:56

 

Jag och katten låg och gosade och jag låg och tänkte på att jag måste fan i mig ta fram snöslungan Eulalia och försöka skotta lite grann.

Det jag igår gjorde för hand var bara jobbigt men jag vet hur det blir. Såg ut och upptäckte att det hade snöat inatt ännu värre och fortfarande nollgradigt och blötsnö. Dessutom hade det rasat från taket. Den snön måste bort innan det blir is av den.

Sparken hade stått i vägen och var igenmurad med snö.

 

Idag är det årets sista dag och lika bra är det för det här året har varit ett riktigt skitår. Bort med det fort som fan.

Bilderna ni ser idag är så tråkiga så man kan gråta åt dom. Mulet, grått, snöigt och urtrist.


Så försöker jag starta Eulalia och det går faktiskt bra. Den dundrar igång och det är bara att trycka ner handtagen och dra iväg. Det är just det. Man måste trycka ner och hålla handtagen nere och jag får ganska snart ont i händerna för jag har svaga nypor.


Sedan så börjar det fastna snö i kedjorna och när blötsnön fastnar där så så slirar det bara. Till och skrapa bort snön och försöka igen. Till slut så måste jag ge upp men jag hade i alla fall fått till ett tag.

 

Det som rasat från taket hade börjat frysa till och jag måste hämta en hård spade och hacka lös.

 

Borta vid byvägen hade plogbilen dragit upp en hård sträng både framför postlådoran och framför min infart. Skrapa svära och frysa om händerna som är blöta. Byta handskar och dricka lite vatten.

Sopa av bilen. 


Jag har fått många goda råd av mina faceboockvänner och dom är väl bra men inget som man kan göra så där direkt, som att flytta vedboden närmare eller leja någon som kan ploga.

Det har inte varit något problem när Kinabror var hemma men nu vet jag att det är många månader kvar till våren och jag är inte den starka fruntimmer jag var förut. Får vila en stund och ge mig ut och fortsätta skotta för hand. Jag har nog några timmar innan det är klart och jag hoppas bara att det inte kommer mera snö. Om ni inte visste det så hatar jag snö.


Det är den här jävla gammeldomen som har satt sig på mig och trycker ner mig.


Nyårsafton brukar det alltid vara någon sorts fest men tyvärr inte iår. Det blir väl bara Broder B och jag som ska äta en bit mat tillsammans. 

 

Så här brukar det ju se ut en sådan här kväll men så är det ju inte nu . Men med det här fina glasen önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR och hoppas ni får en fin trevlig fest ikväll. Låt bli att smälla raketer och tänk på djuren.

 
 
Ingrid

Ingrid

31 december 2022 17:27

Vilket snöelände!
Tur att du har broder B i alla fall så att du slipper sitta ensam på nyårsafton.
Ha ett gott slut på 2022 och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

31 december 2022 17:46

Gott nytt år till dig också Anita och så hoppas vi på att 2023 blir mycket bättre på alla möjliga sätt.

http://ibod11.com

 
Soldansaren

Soldansaren

31 december 2022 19:55

Gott nytt år, Anita! Bort med snö och kyla och kom vår och grönt! Varmaste kramar!

http://Http/:soldansarenssida.blogspot.com

Anita

31 december 2022 20:16

Ja man kan ju alltid hoppas. Gott nytt år på dig

 
Göran

Göran

3 januari 2023 08:58

Tycker som du om snö, kyla, vinter o mörker! Vitt på marken och någon enstaka minusgrad kan jag leva med men slasket eller polarkölden kan jag vara utan. Drömmen vore väl att få flyga iväg nånstans i mitten av oktober eller så och tillbringa de värsta månaderna vid medelhavet. Spanien, Italien, Kroatien eller Grekland t.ex Sen framåt mitten av april komma tillbaka och uppleva när naturen föds på nytt och solen kommer tillbaka. Men vi får försöka härda ut nu så kommer ju i alla fall lite ljus i februari. Och den är ju bara 28 dagar lång. Det kommer en vår och en sommar i år också. Jag lovar!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
geometry dash

geometry dash

31 januari 2023 06:00

Tidningen har utmärkt skrift, fantastiskt material och en känslig spridningskarta.

http://geometrydash2.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards