Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Anita - 22 oktober 2009 16:35

    


Ibland ser jag bland alla bloggare unga flickor i 30-årsåldern klaga på att dom är gamla och ser att dom fått rynkor!

Jag för min del tror aldrig jag funderat så mycket över åldern eller rynkor eller hur man ska klä sig.


Eftersom jag är frihetsälskare har jag gjort som jag vill och sett ut som jag vill i alla tider. Trots brist på stringtrosor, makeup och högklackade skor har jag inte direkt haft problem med att få tag i män.......

det vill säga innan 50+.


Då kvinnor händer det märkliga. Nästan över en natt blev man osynlig för männen. Man började svettas och kunde inte sova skönt på nätterna. Slut med polotröjor och långärmat. Röd i ansiktet som tomat från och till.

Andra kvinnor började kommentera ens hår och att man skulle bli mer damig.


Dam! Jag. Kalla mig skogsmulle, häxa eller trollkärring men nån dam blir jag aldrig. Det kan man ju vara säker på.


Man blir viktig bara som arbetskraft. Gudarna ska veta att det är vi kvinnor 50+ som får världen att snurra. Titta er omkring. Vilka är det som fixar och donar, vaktar barnbarn, jobbar heltIid. sköter hem och trädgårdar, ser till att precenter inhandlas och att gamla föräldrar får vård.

Jo just det. Trots vallningar och slitna kroppar är det vi Kvinnorna 50+


Många av mina jämnåriga har slutat dansa när man inser att helt plötsligt dansar de män som man haft som kavaljerer med unga flickor istället.

Männen har ju också åldrats  (eller) men dom märker det inte.


Ni som liksom jag tittar er i spegeln en grå höstmorgon och undrar varför mormor tittar tillbaka på er (för inte är det väl ni). Skit i det.

Det blir bättre jag lovar.


Efter ett tag har man vant sig och efter 60 kan man börja se fram mot pensiontidens gyllene dagar med billga PRO-resor och danser.


Även om det är insidan som är vackrare än utsidan nu för tiden så klä dig som du vill även om döttrarna förfasar sig.

Dansa runt på gräsmattan med barnbarnen, bygg kojor i skogen, nyp nån snygging i häcken.


Fast jag kan känna det lite sorgset ibland när man ser de vackra unga flickorna som klagar över nån liten bagatell i utseendet som ingen annan ser.


Tänk er att man kunde se ut som då men med den livserfarenhet man har nu. Då du världen.


Männen 50+ beundrar jag för att dom för det mesta för att dom tror att dom är snygga och charmiga hur dom än ser ut.

 Ett bra exempel fick jag idag när en man i min närhet stolt berättade att han vägde lika mycket som när han var ung. Att vikten ramlat ner från bröstet och ner på magen verkade han inte ha en aning om. Härligt.


Jag beundrar männen för att dom inte grottar ner sig i detaljer utan låter livet vara enkelt. Att dom tar sig rättigheter att utnyttja sina pengar och sin tid som dom vill.

Inte har dom dåligt samvete för att fönstren inte blir putsade och att barnen inte får helt näringsriktig mat.


Så ni män: Se er omkring på 50+kvinnorna och tänk till hur tillvaron skulle vara utan dom. Lite besvärligare kanske!!!


Så 50+kvinnor.

Sträck på er. Ni är fantastiska.

 Skit i vad andra tycker. Tillåt er att vara den unga glada flickan som finns inne i hjärtat.


Och kom ihåg:

HJÄRTAT FÅR INGA RYNKOR och NATURLIGA TING ÅLDRAS VACKRAST

Se bara på min gamla mormor. Är hon inte vacker med rynkor och allt.


                                                     scorts  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards