Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Anita - 5 oktober 2009 21:43

  


Snön har smält bort och nu är det bråttom innan nästa snöstöpa kommer.

Är man hemma vid 5 har man ca 2 timmar på sig innan det blir mörkt.


Otroligt vad grejor man hunnit dra ut . Dags att tömma urnor och krukor. På med tjock overall, handskar och till och med mössa för att inte frysa.


Ner till sjön för att hämta båtmotorn. Det märkt att en stark karl satt fast den. Jag fick ta i allt jag kunde och svära så det osade innan jag fick loss den från båten. Tömma båten på¨vatten och is.


Ta in trädgårdsredskap, vattenslag och alla grejor jag hade i trädgården. Grodor och ankor och jag vet inte vad.


Nu mörknar det. Skyndar mig att lyfta in vinterdäcken i bilen .Beslutat mig för att lämna in dom på macken. Tänker inte stå och byta däck med en hög med gubbar som står och glor och skrattar åt mig någon fler gång.


Så ska det bäras in ved och tändas i spisarna och så är det dags att få i sig lite mat. Gör en macka med leverpastej och värmer en burk ärtsoppa. Nåja så mycket god mat som jag ätit sista veckorna får man försöka hålla igen lite.


Så börjar det storma igen och det är kolsvart ute. Skickade ett sms till Bernard på andra sidan sjön:

"Vad är mitt ljus i mörkret". Bara någon minut senare ser jag hans lanterna tändas och svar kommer. "Glömt ställa om klockan" Nu ser jag i alla fall ett ljus som lyser på andra sidan och det känns bra i det kolsvarta Fisksjön. Svanar på flytt skiker på andra sidan sjön.


Mitt datautslag har blossat upp igen bara efter en vecka. När jag var ledig var jag slät och fin i ansiktet. Nu ser jag ut som skrutt igen. Inte kul.


Vi har köpt lotter på jobbet och naturligtvis vann chefen 10.000 kr och en annan av killarna 1000. Är det inte typiskt. Dom som redan har råd får alltid mer.


Ordspråket Otur i spel tur i kärlek stämmer då inte på mig. Jag har då inte tur vare sig i det ena eller det andra.

Men så är det väl med pengar. Dagens ordspråk får bli:


Dit det lutar så rinner det och den som redan har får mer. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards