Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Anita - 9 oktober 2009 21:49

    



Jaha nu är det fredagskväll och bastutaim. 3 veckor sedan jag badade bastu eller är det fyra. Bastustenarna ligger här och ler mot mig och Oskar dricker öl och äter ölkorv och ser ut att må jättebra i värmen. Jag doppade mig inte i sjön för nu är det kallt. Man kan ju faktiskt gå upp och ta en dusch också. Man behöver inte vara så stentuff.


Om man ser tillbaka på veckan som gått har den inte varit så illa egentligen stundtals har den varit riktigt bra.

Det har slutat snöa även om det blåst isvindar. Jag har fått på vinterdäcken. Det har varit uthärdligt på jobbet tack vare att vi fått hjälp av två duktiga kvinnor.


Roligast av allt. Buggkursen började igår och dataFia och jag åkte till Höglunda med kaffekorgen och buggskorna i högsta hugg. Ja men ni. Det är det mest underbara man kan tänka sig att få dansa igen. Det var ett tag sedan nu och nästan alla sedan ifjol var där. Det gick så bra och var så kul. Iår ska det bli lite gammeldans också och det var så länge sedan jag gick på det så jag har nästan glömt det. Bra med lite träning. Man blir så uppåt och glad och det gäller att försöka göra lite roliga saker för att väga upp mörkret och tristessen.


Negativt under veckan har varit att fannskapet som ska sätta upp min takstege inte kommit ännu. Säger att han kommer till veckan men faaan trot.


Kinabror ringde igår och tala om att han hade blivit farfar och då blir jag väl gammelfaster då. Det är ju inte klokt. Jag som tror att jag är så ung.


Nu har jag satt på mig morgonrocken tänt i braskaminen och satt mig framför tvn med en kopp te. Då ringer det en kvinna som blivit misshandlad och pratar i evigheter. Sedan ringer min brorsdotter och vi pratar jättelänge.


Fredagskvällar är man rätt så trött och jag gör inte så mycket då. Det där att man ska städa på fredagarna har jag slutat med för länge sedan. Varför ska man plåga sig med att göra det man avskyr mest när man är som tröttast. Nej aldrig i livet.

Elda lite, bära in ved, bada bastu och sitta och mysa framför tvn om inget mer spännande dyker på. Det är så fredagar ska vara. Lugnt och fint.


Dagens ord: Ett rum av längtan finns inom oss.

Vi längatar bort, tillbaka eller till en annan årstid. Längtan och drömmar ger och hopp och utan hopp är livet ingenting.                                        
       

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards