Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Anita - 13 oktober 2009 17:42

  


Ja iår har det nästan varit som man skämtat om. Det har inte varit någon idé att ställa undan sparken. Så fort och så lite har man kunnat sitta ute.


Nåja idag fyller grannen år och bjöd på smörgåstårta.


Jag har stängt av utevatten och satt upp sladdar och stök till motorvärmaren. Nu ska det minsann inte bli några obehagliga överaskningar-


Jag tror inte att jag är dummare än folk i allmänhet men en sak klarar jag inte av. De där klockorna som man ställer tiden så att motorvärmaren slår igång någon timme innan man ska använda bilen.

Jag knappar och tänker och funderar men det blir alltid fel och inte som jag tänkt. Nåja jag får väl krypa till korset och be brorsan fixa det när han kommer till helgen. Lite skamlig känner jag mig som inte klara en sån sak.


Som min bloggkompis sa så får man försöka tänka på saker som gör en glad en sån här mörk kväll och jag sitter här och tänker och bara kastar ur mig tankarna lika fort som dom kommer.


Det som gör mig glad är:

Krispiga tulpaner som ger förbud om våren.

Spinnande katt i knät.

Fjärilar som sitter på mina armar.

Bastubad med kompisar och katt och doft av björklöv.


Doften av såpskurade trasmattor som hänger på tork nere vid sjön.

Simma ut i vattnet på natten och simma rakt ut i månstrimman. Om någon tjusig man väntar på stranden gör inte saken sämre.

Lägereld i skogen med doft av kaffe kokande i en gammal plåtburk.

Att oväntat hitta en myr överfull med guldgula hjortron.


Glada lekar med barn.

Levande ljus

Skumbad med italiensk musik och kanske en liten plastanka eller rosblad som flyter omkring.

Fester med glada vänner och släktingar.

Doft av ros och syren.


Åka spark i månskenet på väg till kyrkan på julnatten.

Italien, italien, italiensk mat, italiensk musik, italienska män.

Bada i havet.

Ligga i solen i Italien och höra vågorna slå mot land och känna doften av pinjeskogen.

Prata jättelänge i telefon med min faster.


Se humlor  o fjärilar fladdra i kryddgården.

Smultron på strå.

Att känna att man hjälpt någon.

Bugg med glada vänner.

Sommardanserna


Lugna mornar med fika på altanen.

Att insvept i en varm filt dricka mjölchoklad och titta på ÅsaNisse på tv.

Gå rakt ut i skogen och se vart jag hamnar.

Tova ull med varm såpa.

Äta plankstek med min brorsdotter Sofie och se någon romantiskt film tillsammans.


Så till sist

Dansa sista dansen i sommarnatten med min favoritdansare.


Så där ja...... Det blev ju trots allt en massa saker som gör mig glad. Det finns en hel del som gör mig sur också men varför räkna upp det. Det gör en bara ännu mer sur.


Det gäller att leta det positiva i den mörka hösten eller man kan nog säga vintern-

Så kära vänner dagens ord får bli i det postivas tecken även om det  tar emot.


OPTIMISTEN HAR LIKA OFTA FEL SOM PESSIMISTEN. MEN HAN HAR MYCKET ROLIGAREGlad



  



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards