Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Anita - 11 oktober 2009 08:19

Idag ska jag med lekkamraten och hans syrra på Sollefteå höstmarknad och jag trodde inte mina ögon när jag tittade på termometern

   


10 grader kallt!!!!


Mitten av oktober. Jag som blev så glad för att snön gick bort. Ser ni hur ödsligt kallt och eländigt det ser ut utanför mitt fönster. Småfåglarna är jättesur och sitter och hackar på fönsterbläcket. Tro jag det att dom vill ha mat men jag har inte köpt hem frö ännu.


Annars har det varit en bra helg på sitt vis. Egentligen är alla helger bra. Jag kliver upp sent, kokar kaffe på vedspisen. Den sprakar fint. Oskar sitter på stolen och tigger mat.


Det ljusnar och jag tänker att idag ska jag städa. Oj det tog flera timmar. Det tog så gott som hela dagen. Det var stökigt och skitigt hos mig. Jag har ju varit borta på helgerna.


Det var en lugn dag. Bara grannen och en gubbe till kom in ett tag. Telefonerna ringde nog bara en 6-7 gånger.

Mina planer på att jobba ute blev det inget av. Det blåste en isande vind från sjön så jag bestämde mig för att jobba inne istället.


En av mina bloggkompisar berättade om att hon gjorde en liten fin höstdekoration och jag var snabb att ta efter mossa och äpplen och nypon har jag ju gott om-


Jag gjorde en äppelkaka som jag fått recept av Dansann.

Den mest lättsamma jag gjort. Det blev inte ens disk.


Köp ett paket snabbmix mjuk pepparkaka.

Skala och skiva äpplen och lägg i en smörad form.

Strö över en 1/3-dje del av mixen.

Hyvla smör och lägg ovanpå och täck helt.

In i ugnen Jag körde på 200 grader och det gick fint.


Lätt som en plätt och jättegott.

Nej nu måste jag dra. Fick ta fram vinterkläder i ett nafs.

 Båtar o bryggor ligger i vattnet. Sommarvattnet är inte avstängt och jag har inte burit in ved. Skit Skit Oktober SKA vara höstmånad inte nån jävla vinter.


JAG PROTESTERAD (som om det skulle hjälpa)

       

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards