Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Anita - 7 oktober 2009 21:56

 


Tydligen är det det som är inne nu i den finare världen.


Jag kan bli hemskt uppretad och irriterad ibland. Kansek är det ett kärringsyndom.

I lokaltidningen skulle 3 kändisar ge sina bästa träningstips. Jo Jomän

"Skaffa en personlig träningscoach sa alla tre. En som peppar och följer med i  träningen någon kväll i veckan".

Naturligtvis ska man ha stavar och hörlurar med peppande musik och häftiga träningskläder.


Men jag kan då få nåt fel. Är man fullständingt galen. Vem i faan har råd att ha en coach i det här länet med arbetslöshet och dåliga inkomster.


Fast kanske kunde jag bli en sådan när jag slutar jobba. Jag har alla träningsredskap som behövs.

Någon kunde komma och betala för att skotta snö i 2 timmar.  Jag kunde gå ut och hojta. "Högre med spaden. Hej o hå. Tänk på armmusklerna"! Sjunga en stump kunde jag väl också göra. Surströmmingspolan med Tore Skogman kanske.


Några springturer uppför backen med skottkärran fylld med ved kanske skulle passa eller dra upp några båtmotorer och möbler uppför backen nerifrån sjön. Ja men så bra. Inga snygga träningskläder behövs heller så då kan jag ju ta lite mer betalt också. Blir nog bra. Träningscoach ska jag nog bli.


Ikväll har jag motionerat på mitt eget lilla sätt. Rullat in sommardäcken i ladan. Fyllt 15 skottkärror med löv och skräp ur rabatterna och fraktat bort. Hämtat hem grejor från sjön. Hämtat in en massa ved och gått badstrandsrundan med Oskar. Ingenting har jag gjort i mening att motionera. Det blev bara så.


Vart tog den naturliga motionen vägen. Gym och cyklar med massor av växlar så dom ska gå lätt???

Ungar som ska skjutsat hit och dit med bil för att dom ska träna. 


Alla dessa profeter som talar om vad man ska äta och vad som är nyttigt. Ena veckan det ena och andra veckan något annat. Man får väl vara glad så länge man har mat att äta.

Läste att i Jämtland finns det många föräldrar som svälter så att barnen ska få äta sig mätta. Här i detta landet år 2009.

Sedan kan andra kosta på sig att ha livscoacher och vräka sig i nya grejor och bilar och göra skönhetsoperationer för hur mycket som helst.


Nej nu måste jag sluta reta upp mig menLanefelt och alla positivitetstjosanmänniskor till trots.


Jag anser att man har rätt att vara förbannad ibland

annars sitter ilskan kvar inne i en.

 Bättre att den pyser ut lite då och då än att det till slut blir ett vulkanutbrott.


Dagens ord: Bättre en liten faan ibland än ett helt helvete. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards