Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Anita - 26 oktober 2009 18:26

Helgmorgon är väl mysmorgon för fler än mig.

Förmodar att många av er ligger och kelar med nån ni lever med och gosar i sängvärmen. Kanske ni till och med får kaffe på säng.

Visst, jag har också haft en sådan tid en gång för länge sedan.

Nu har jag Oskar. Oskar ligger i min säng nästan varje natt. Naturligtvis inte om det finns någon annan kvinna i huset. Då sviker han mig. Annars är han en gentleman och ligger stilla längst ner vid mina fötter och snarkar inte ett dugg. Aldrig vill han ut tidigt heller. Ibland kliver han inte ens upp när jag masar mig ur sängen.


Helgerna är det annorlunda. Jag tänder lampan och sätter på radion och ligger kvar och drar mig. Kanske läser jag lite i någon bok. Då kryper Oskar nära och vi ska kela. klia under hakan och runt öronen. Jag ska massera simhuden han har mellan tårna.


Han i sin tur tar sina mjuka tassar och klappar mig försiktigt på kinderna och ser mig djupt i ögonen.

För ev nya läsare kanske jag ska tala om att Oskar är en katt och inte någon karl och inget ufo heller även om han verkligen är en alldeles speciell katt.


    


Den här regniga söndagen (hurra. snö och is bort bort bort) var det målning av en barnkammare som gällde. Föresten, heter det fortfarande barnkammare? Låter gammaldags på något vis.


Vilken fröjd. Få packa sina färger och stå framför en stor vit vägg och få måla vad man  vill! Blanda färger och få den grå dagen att lysa. Jag bestämmer mig aldrig för vad det ska bli.

Jag bara målar av glädje.


  


Prinsessor, rosa slott, troll, fjärilar och glada grisar och mycket annat som bara forsar ut ur min pensel alldeles av sig själv. Lilla Ronja som egentligen inte kan prata ännu sa bara: Määäää och tittade på sin nya vägg med stora ögon.


  


Så iväg hem genom dimma och dis och iväg till biografen för att se en film som var lite speciell. "Prinsessa" heter den och handlar om en ung tjej som har en väldig skådespelartalang. Hon var överviktig och blev hånad och skrattad åt och den roll hon fick i en tv-serie var rent förnedrande. Där satt man och tyckte så synd om henne. Se den. Den var både tänkvärd och väldigt speciell.


Annars vad nytt under solen. Jo, jag har investerat i en spikmatta. Så många jag pratat med säger att det är så bra. Man sover gott och krämpor försvinner och man får tillbaka sin energi.


Det är väl just det som jag skulle behöva ENERGI. Sova är ju som ni vet inte mitt problem, det är att vakna.  Nu kommer den svarta vintern så jag behöver all ENERGI jag kan få. Vi får väl se. Jag har inte provat ännu. Tills vidare får jag väl leva med mina fyra väckarklockor och med att somna när jag sitter och tar på sockarna.


Det är normaltid nu också och man ska kuta runt och ställa om alla klockor. Jag tycker att det är bara fånigt med det här bytet av tid. 


En fånig sak till när jag ändå håller på att ösa galla. Reklam på tvn igår om en ny deodorant som gjorde att man inte stack sig under armarna när man var nyrakad. Va, inte har då jag kännt att det sticks under armarna. Frågat fler kvinnor men dom är lika frågande som jag. Nu börjar väl all känna efter Sticks det inte lite? Kanske man måste handla? Lurad blir man för jämnan och behov skapas för att vi ska köpa ännu mer.


Så ni som är på väg att handla en massa onödigt

Dagens ord: HÅLL DIG. KÖPLUSTEN GÅR ÖVER. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards