Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Anita - 17 oktober 2009 08:40

 


  Som jag berättat förut så njuter jag av lediga mornar. Sprak från vedspisen, sitta vid köksbordet och se ljuset sakta komma. Titta på småfåglarna i fågelshuset. göra en god macka och dricka kok-kaffe.


Det blåster inte så mycket och solen börjar komma fram. Det är bara någon minusgrader så det ser ut att bli en fin dag. Jag väntar på att broder B med familj ska komma och snickarMagnus och AMV och Datafias familj och  Lekkamraten. Förmodligen kommer det några fler också. Vi har bestämt att vi ska grilla nere vid sjön idag.


Jag var väldigt skeptisk när vi bestämde det för då snöade det och stormade så innesysslor var det enda som gällde men makterna är tydligen med mig för idag blir en TOPPENDAG.


Veckan har föresten varit rätt bra. Jag har ju fått upp takstegen till slut. Pä jobbet har det varit rätt ok. Det känns väldigt bra att vi fått vår nya tjej och hon hoppade in i jobbet som om hon inte gjort annat. Hon är både duktig och trevlig så det är en klar framgång.

Jag har tagit hem solrosfrö så nu behöver inte småfåglara kasta sig över mig med ilskan rop så snart jag kommer ut.

Det känns lite lugnt nu när allt som måste ordnas ute är klart och vinterdäcken är på. Jag ska väl klara en vinter till . Danskursen har börjat och den fyller mig med glädje.


Just den här morgonen känns allt rätt ok och jag ska inte reta mig på någonting. Jo kanske på mina omöjligheter att odla. Det är är det första tomaterna som mognat och massor med gröna har jag på plantan. Hela krukan står inne i vardagsrummet och har gjort så i flera veckor.

Frost alltför tidigt. Växthus alltför skuggigt. Klimatet helt fel.

Nåja man får väl vara glad att det inte snöar.  


Så här får början på dagen bli:

Morgonen mjuk och solen har inte gått upp ännu. Glasklar och kall luft, himlen aprikos. Kaffe i en kopp, mina händer kupade om koppen. Katten spinner i mitt knä. Musik på radion. Knaster i spis. Ljus på bordet.

Förväntan inför en nya och ledig dag utan tvång och stress. Bara vara jag. 

                                                   



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards